Live acumObservator 19
Prime Time 20:30Animatie: Neinfricata Mulan (SUA 1998)

Cum ne putem controla emoțiile negative care duc la mâncatul compulsiv

Marian Duță, reporterul de la Neatza cu Răzvan și Dani, alături de medicul nutriționist Ruxandra Pleşea, ne învață cum să gestionăm mâncatul compulsiv în această perioada în care nu facem msicare și stăm numai în casă.

Cum ne putem controla emoțiile negative care duc la mâncatul compulsiv

Perioada de carantină din cauza pandemiei de coronavirus, pentru foarte mulți a dus la cumularea câtorva kilograme în plus, datorită emoțiilor negative cu care s-au confruntat pe parcurs.

În această perioadă, pe fondul neliniștii, al plictiselii, nu de puține ori dăm fuga la frigider și devenim prieteni cu el, mâncând cam tot ce găsim, iar asta înseamnă mâncatul compulsiv, pentru că de fapt nu ne este foame, dar vrem să ne calmăm emoțiile negative.

Anxietatea este strâns legată de nivelele crescute ale hormonilor de stres: cortizol, adrenalină. Însă și anumite alimente pot să crească acești hormoni de stres cum sunt, de exemplu: dulciurile, alcoolul și alte alimente cu indice glicemic crescut, așa că o să le evităm și o să favorizăm acele alimente care au grijă să îmbunătățească neurotransmițătorii stării de bine: xerotonina, dopamina.

De aceea, specialistul în nutriție, Ruxandra Pleșa, ne propune să introducem în meniul nostru, neapărat verdețuri precum spanacul, foarte bogate în magneziu, element care ne aduce multe sentimente de bine.

Nu trebuie să uităm de alimentele bogate în acizi grași omega 3, precum peștele gras. Putem să ne pregătim o salată verde su somon, de exemplu.

O altă categorie de alimente benefice acestei perioade este cea a alimentelor probiotice, cum ar fi chefirul. Putem consuma chefir cu cereale la mic dejun, de exemplu.

Iar mult adorații cartofi prăjiți pot fi înlocuiți cu succes de sparanghel tras la tigaie, aliment bogat în acid folic, important pentru starea de bine.

Dulciurile pot fi înlocuite cu migdale și ciocolată neagră, bogate și acestea în fibre, magneziu și alți antioxidanți.

Ar trebui să favorizăm mirodeniile și plantele aromatice, bogate și acestea în antioxidanți: șofran, turmeric, plante uscate.

Putem prepara chiar și o înghețată sănătoasă din avocado cu banane, lapte de migdale și îndulcită cu miere de albine, sau sirop de arțar.

Nu trebuie să uităm nici de sport, flori și muzica bună care ne accentuează starea de bine.

Pentru a nu pierde detaliile oferite de medicul specialist în nutriție, Ruxandra Pleșa, accesați materialul video de mai jos, realizat în cadrul îndrăgitei emisiuni Neatza cu Răzvan și Dani.

Recomandari