Live acumObservator 19
Prime Time 20:30Animatie: Ferdinand

Cum putem combina fructele și legumele de sezon pentru a beneficia maxim de proprietățile lor

Pentru că este foarte important consumul de fructe și legume din sezonul în care ne aflăm, trebuie să știm cum le putem combina pentru a beneficia din plin de proprietățile lor.

Combinația fructelor și legumelor de sezon

O dietă cu o mulțime e fructe și legume a fost dintotdeauna asociată cu o îmbunătățire a stării de sănătate.

Dar, dincolo de îndemnul de a mânca multe fructe şi legume proaspete, întotdeauna specialiştii ne recomandă să consumăm cât mai multe legume și fructe de sezon. De exemplu, primăvara avem nevoie de cât mai multe verdețuri pentru o detoxifiere a întregului organism, după sezonul rece şi consumul de alimente calorice. Vara, când temperaturile depăşesc limita confortului termic, ne sunt de ajutor fructele şi salatele delicioase şi răcoritoare. Toamna este sezonul rădăcinoaselor şi fructelor târzii, pline de vitamine şi minerale care ne pregătesc astfel corpul pentru perioada friguroasă care urmează, întărindu-ne imunitatea. Iarna organismul nostru are nevoie de rezerve pentru a rezista temperaturilor foarte scăzuteși sunt necesare mâncărurile mai calorice. Pentru că dincolo de preferinţele noastre culinare, de diete sau de orice altceva, natura are întotdeauna cea mai bună soluţie pentru noi şi pentru sănătatea corpului nostru.

Citește și: Care sunt beneficiile consumului de cafea și cât ar trebui să consumăm zilnic

Așadar, echilibrul unei vieţi sănătoase stă în adaptarea noastră la fiecare sezon în parte, iar de aici şi recomandarea de a mânca produse de sezon.

Fructele se pot combina cu legumele, atât în salate cât și în sucuri proaspete ce pot fi consumate de-a lungul întregii zile.

Avem în sezon o varietate de fructe și legume bogate în vitamine și nutrienți și frumos colorate. Cu cât mai mult sunt colorate fructele și legumele, cu atât sunt mai pline de vitamine.

Pe lângă fructe și legume mai avem și plantele aromatice pe care le putem include nu numai în mâncăruri și salate, dar și în sucuri.

De exemplu, putem prepara un fresh de spanac cu salată și pătrunjel și putem adăuga și puțin busuioc verde.

Citește și: Ce putem consuma sănătos și ieftin când dorim să mai pierdem câteva kilograme

Legumele și fructele se pot consuma de dimineața până seara, însă pentru o dietă corectă, consumul de fructe ar trebui să-și facă loc dimineața, iar apoi să se înceapă cu legumele.

Aportul de vitamine se va face mai mult în prima parte a zilei când organismul este mai odihnit.

Pentru mai multe sfaturi și idei, accesați materialul video de mai jos:

Recomandari