Live acumObservator 12
Prime Time 20:00Chefi la cutite

Fructul benefic pentru sănătatea și corpul nostru! Consumându-l mai des, vom preveni apariția mai multor boli

Zmeura este slab calorică, fiind utilă celor celor care doresc să slăbească. Zmeura este o bună sursă de mangan. Nu duce lipsă nici de fier, fapt care o face interesantă pentru cei care nu consumă carne, cu atât mai mult cu cât conţine şi o cantitate apreciabilă de vitamina C, care contribuie la asimilarea fierului. În plus, conţine potasiu, calciu şi magneziu.

Zmeura este slab calorică, fiind utilă celor celor care doresc să slăbească. Zmeura este o bună sursă de mangan. Nu duce lipsă nici de fier, fapt care o face interesantă pentru cei care nu consumă carne, cu atât mai mult cu cât conţine şi o cantitate apreciabilă de vitamina C, care contribuie la asimilarea fierului. În plus, conţine potasiu, calciu şi magneziu.

Zmeura este protectoare, conţine cel mai mult acid elagic (antioxidant polifenolic). Este o substanţă stabilă, rezistentă la căldură şi la îngheţ. Se regăseşte atât în zmeura proaspătă, cât şi în dulceaţă şi în fructele congelate. Aceasta actioneaza ca un antibiotic natural, relateaza csid.ro

Deţine antioxidanţi. Zmeura conţine antocianine, un tip de flavonoide care conferă fructului pigmenţi roşii şi negri. La fel ca mulţi alţi compuşi fenolici din vegetale, antocianinele au proprietăţi antioxidante considerabile şi neutralizeză radicalii liberi din organism, prevenind apariţia mai multor boli: cancere, boli cardiovasculare şi alte afecţiuni cronice.

Utilă în rheumatism. Zmeura este recomandată în caz de patologii reumatismale datorită conţinutului mare de acid salicilic, acid malic, citric şi vitamina C.

Accelerează tranzitul intestinal. Fibrele şi sâmburaşii din zmeură accelerează tranzitul intestinal, combătând constipaţia şi aciditatea gastrică.

Beneficii nutriţionale. Zmeura este săţioasă, 90 g de fruct acoperind 15% din necesarul zilnic de vitamina B9.

Recomandari