Live acumX Factor (r)
Prime Time 20:30Chefi la cutite

Obiceiuri la care trebuie să renunți

Dacă ai un obicei dăunător, deranjant sau nesănătos, este timpul să scapi de el. Poate faci parte din grupul celor care au probleme cu rosul unghiilor sau din grupul fumătorilor sau, pur și simplu, ești obișnuit să bei apă în timp ce mănânci - oricare ar fi categoria în care te afli, obiceiul tău poate fi combătut.

Obiceiuri la care trebuie să renunți

Rosul unghiilor

Rosul unghiilor sau ruperea lor este un obicei obsesiv-compulsiv care poate apărea în situații de plictiseală sau stres. Mulți oameni duc acest obicei din copilărie până la vârsta adultă fără să reușească să scape de el. Se spune că mare parte dintre cei care au această problemă sunt perfecționiști și rosul unghiilor le oferă un sentiment de liniște în momentele mai încordate când ceva nu merge bine și apar situații stresante. În astfel de împrejurări, cel mai ușor este să conștientizezi că obiceiul tău este dăunător nu doar estetic, ci și asupra sănătății pielii și a unghiilor. În momentele stresante, îl poți înlocui cu o minge anti-stres sau alte obiecte și activități care îți țin mâinile ocupate. De asemenea, încearcă să îți poziționezi mâinile pe genunchi sau oriunde altundeva atunci când simți nevoia să îți rozi unghiile. Nu te aștepta ca toate aceste soluții să funcționeze imediat și oferă-ți timp să scapi de acest obicei negativ.

Obiceiuri la care trebuie să renunți

Fumatul

Mulți dintre fumători se declară nemulțumiți de calitatea vieții lor din cauza acestui obicei și de problemele de sănătate care pot apărea odată cu fumatul. La fel de mulți și-ar dori să renunțe la fumat, dar sunt neîncrezători în forța lor de a spune NU țigărilor. Poți încerca metodele bine cunoscute de a renunța cu ajutorul plasturilor sau să citești cât mai multe studii despre efectele nocive ale fumatului. Dacă nimic nu te motivează, poți opta pentru o tranziție mai lentă și să alegi metode alternative la țigările cu tutun care s-au dovedit mult mai puțin nocive pentru fumători și pentru cei din jur, pentru că astfel de dispozitive încălzesc tutunul, nu îl ard și astfel scapi de scum, fum și mirosul neplăcut asociat cu acestea.

Utilizarea în exces a social media

Poate cea mai importantă problemă din prezent, dependența de rețelele sociale afectează atât tinerii, cât și pe cei mai în vârstă. Distribuirea timpului și a atenției sunt cele mai afectate de obiceiul de a te pierde prea multe ore pe zi pe social media. Pentru a scăpa de acesta, trebuie să fii conștient de timpul pe care îl petreci citind articole importante și acumulând informații și de cel petrecut inutil online. Setează-ți limite de timp pentru rețelele sociale și impune-ți un număr de articole relevante de citit pe zi. Pentru a susține această soluție, Instagram are chiar o setare care te atenționează când ai acumulat un anumit timp (o oră, două, trei etc.) petrecut online într-o zi. Încearcă să nu depășești acel timp pe nicio altă rețea de socializare.

Obiceiuri la care trebuie să renunți

Dacă ți se pare greu să scapi de unul dintre obiceiurile tale nocive, asigură-te că ai pe cineva alături care să te susțină și să te atenționeze. Poate ai norocul să fie cineva care vrea să renunțe la același obicei și puteți face echipă și să vă susțineți reciproc. Nu uita că voința și ambiția te vor ajuta să treci peste orice obstacol.

Surse foto: unsplash.com

Recomandari