Live acumObservator 19
Prime Time 20:30Animatie: Vaiana

Secrete pentru mesele de sărbători, ca să nu ne simțim rău! Ce trucuri recomandă medicii

Mesele copioase de sărbători ne pot trimite chiar la camera de gardă. Pentru a evita acest lucru ori stările de disconfort, doi medici au dezvăluit, la „Neatza cu Răzvan și Dani”, care sunt secretele.

„Perioada sărbătorilor este o perioadă de bucurii, inclusiv bucurie culinară. Ar fi bine, însă, ca moderația, cumpătarea, să fie cuvintele de ordine. Nu trebuie să mâncăm la aceeași masă toate bunătățile pregătite.

Să facem un antreu cu salată de boeuf, care este foarte grea pentru sistemul digestiv, după care pauză, friptura să o asociem obligatoriu cu o salată de crudități, de varză, de exemplu, sau cu murăturile care sunt foarte bune pentru digestie sau cu legume la cuptor”, a recomandat doctor Ruxandra Constantina, medic de familie.

Potrivit doctorului Ruxandra Pleșea, medic specialist în diabet, nutriție și boli metabolice, trebuie să Încercăm, în primul rând, să evităm excesul de grăsime animală.

„Consumul de grăsime animală ne poate face să ne simțim rău, să facem crize de colecist și să ajungem la camera de gardă. Pe scurt: la sarmale folosim și carne de pui, curcan, de vită, în combinație cu canrea de poc. Pentru salata de boeuf o să facem o maioneză mai ușoară, cu mult muștar, eventual cu puțin dovlecel fiert.

Pentru dulciuri, încercăm să folosim făină integrală, să îndulcim mai puțin ca de obicei, să folosim fructe uscate pentru îndulcire și stevia, care lasă și posibilitatea de a se găti”, a recomandat specialista.

Mai multe detalii, din clipul de mai sus din cel mai iubit matinal, „Neatza cu Răzvan și Dani”.

Video