Directoratul Național de Securitate Cibernetică atenționează populația cu privire la o nouă campanie frauduloasă de revictimizare, prin telefon sau aplicații de mesagerie, în care hackerii se dau drept angajați ai Instituției.
Iată cum poți pica în plasa escrocilor și cum te poți apăra de fraudă!
Directoratul Național de Securitate Cibernetică trage un semnal de alarmă
În cursul zilei de marți, 11 iunie 2024, reprezentanții Instituției au lansat în mediul online un mesaj prin care trag un semnal de alarmă în privința unei noi metode de fraudă extrem de periculoasă.
Iată ce spun oficialii:
„Atenție la mesajele sau apelurile false în care potențialele victime sunt apelate de atacatori care se prezintă ca angajați ai DNSC!
Utilizatorul primește un apel de la un număr de telefon aleatoriu, sau unul care pare a fi asociat DNSC. În realitate, de cele mai multe ori, numărul afișat pe ecranul destinatarului nu este numărul real al apelantului.
Atacatorii folosesc o tehnică numită SPOOFING, în care utilizează tehnologia Voice over IP (VoiceIP) pentru a suna victima, colectând informațiile de contact fără acordul instituției sau al persoanei fizice. Este suficient să cunoască numărul de telefon sau alte detalii de contact ale victimei. Din acest motiv, aceste inițiative nu pot fi blocate la nivelul furnizorului de servicii telecom. În alte cazuri, atacatorii folosesc conturi de WhatsApp compromise, ori unele nou create, care au la imaginea de profil sigla DNSC și nume ale unor angajați DNSC.
Atacatorii afirmă că doresc să ajute victimele să recupereze sumele pierdute și solicită în continuare date sensibile de la utilizator. În realitate, în spatele apelurilor se află atacatori care se dau drept angajați DNSC.”
Tocmai pentru a nu pica în capcana escrocilor, reprezentanții Instituției vin cu recomandări importante pe care orice român ar trebui să le cunoască.
Iată care sunt acestea:
- DNSC nu va apela niciodată utilizatorii pentru a le promite oportunitatea de recuperare a sumelor pierdute
- DNSC nu va cere niciodată utilizatorilor să furnizeze telefonic date cu caracter sensibil, în urma unor apeluri efectuate de instituție
- Verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor de la o autoritate sau instituție, printr-un canal de comunicare separat
- Raportați mereu astfel de apeluri sau mesaje către organizația impersonalizată (în acest caz DNSC) pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de inițiative frauduloase
- În cazul în care ați furnizat date de card, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la [email protected]) și notificați DNSC (telefon 1911 sau [email protected])
- Contribuiți la răspândirea acestor avertizări și către alți utilizatori, pentru a reduce șansele ca astfel de tentative de fraudă să aibă succes!
Iată postarea din mediul online!
Imagini cu ploșnițele care își fac de cap în trenurile operate de CFR! Călătorii îngroziți au făcut sesizare... Cinci regiuni cu risc semnificativ de incendii în Grecia. Autoritățile trag un semnal de alarmă pentru turiști...