Țara noastră nu are o bogată istorie în ceea ce privește construcția automobilelor. Chiar și așa, în câteva zeci de ani, a cultivat o legendă sub forma mașinilor Dacia.
În București, primele mașini au apărut destul de devreme, iar primul vehicul înmatriculat a fost un model FN Herstal. Se întâmpla în anul 1900. Cu toate acestea, pentru mulți zeci de ani, România nu a fabricat niciun automobil cap-coadă. Acest lucru s-a întâmplat până la finele celui de-Al Doilea Război Mondial.
Astfel, în anul 1945, lua naștere modelul Malaxa 1C, primul vehicul 100% românesc. Mașina era fabricată în orașul Reșița și la model au lucrat și tehnicieni de la IAR Braşov, prima fabrică de avioane din România.
Mașina a fost numită Malaxa 1C după numele inginerului Nicolae Malaxa (1884-1965), un cunoscut întreprinzător al perioadei interbelice. Malaxa 1c putea transporta până la 6 persoane. Forma caroseriei era extrem de elegantă și aerodinamică, iar portbagajul era poziționat în partea din față.