Antena Căutare

BMW M5 facelift – 560 de cai si 15 de rezerva

A cincea generatie (F10 – unii vor spune ca e a 6-a, dar E12 M535i din 1980 n-a purtat sigla “M”) a celui mai rapid sedan construit de M GmbH, M5, a ajuns la varsta facelift-ului. Schimbarile de look se rezuma la cateva accente inspirate de design. Surpriza e sub capota. Cine nu e multumit de cei 560 CP ai bestiei, poate opta, in premiera, pentru un buton “magic” care activeaza pachetul Competition si scoate la incalzire inca 15 cai... la 498 euro bucata, fara TVA. In total, 575 CP. De asemenea, s-a umblat si la setarile masinii, pentru un comportament si mai incitant, iar lista de optiuni a fost imbogatita. Pretul de baza a ramas acelasi: 86.500 Euro fara TVA.

Accentele plasate inteligent asupra anumitor elemente de design subliniaza si mai bine caracterul sportiv al noului M5, in timp ce pachetul Competition, optional, noile dotari si gama extinsa de facilitati BMW ConnectedDrive accentueaza caracterul inovator al automobilului. O noutate estetica importanta este grila “M” a radiatorului, cu sigla “M” plasata in partea din dreapta si cu bare verticale care preiau designul "double-spoke" al jantelor M din aliaj usor. Pe langa farurile cu xenon din echiparea standard, optional sunt disponibile si faruri LED adaptive, deosebit de performante. O dotare standard la BMW M5 sunt stopurile cu design nou, cu benzi luminoase LED foarte subtiri care genereaza un contrast deosebit si adauga un aspect inconfundabil pe timp de noapte.

Sentimentul autentic M este transmis, de asemenea, si de volanul imbracat in piele, al carui design nou preia aceleasi repere estetice de la jantele "double-spoke". Interiorul sedanului beneficiaza de o crestere a volumului de stocare de sub cotiera de pe consola centrala. Afisajul de control disponibil la sistemul de operare iDrive (standard) dispune acum de decoratiuni cromate pe lateral. Iar in premiera, controlerul iDrive cu functie touch, disponibil optional, ofera o suprafata tactila care permite, de exemplu, introducerea caracterelor cand se programeaza destinatia in sistemul de navigatie.

Nici dependentii de internet si social media nu au fost uitati. Unice in segment, functiile extinse de internet permit, de exemplu, utilizatorului accesul la un pachet bogat de aplicatii care, suplimentar, se extinde permanent: streaming audio si web radio, precum Deezer, sau aplicatii social media, precum Facebook si Twitter.

Un plus de performanta

Noul M5 este propulsat de un motor V8 de 4.4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo si o putere maxima de 412 kW/560 CP. In combinatie cu transmisia “M”, cu dublu ambreiaj si 7 trepte, diferentialul M activ de pe puntea spate si tehnologia suspensiei reglata pe baza experientelor din motorsport, acest propulsor de turatie inalta garanteaza performante dinamice remarcabile.

Suplimentar, pachetul Competition a fost conceput special pentru a impulsiona proprietatile de manevrabilitate ale noului BMW M5. Cu pachetul Competition, puterea motorului V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo creste cu 15 CP, la 575 CP. In plus, sunt disponibile optional si noile frane “M” ceramice, pentru performante de franare sustinute intr-un regim sportiv de condus.

Totodata, inginerii BMW M GmbH au efectuat numeroase modificari la reglajul sasiului. Pe langa suspensie si sistemele de amortizare, barele stabilizatoare au fost setate si mai rigid. Acest reglaj a avut ca rezultat reducerea garzii la sol cu aproximativ 10 milimetri. Iar la modelele cu pachet Competition, designului puntii spate - bazat pe principiul derivat din motorsport, cu subcadrul puntii spate prins cu suruburi de caroserie - si elastocinematica puntii fata, calculata cu si mai mare precizie, sunt exploatate la maximum, obiectivul fiind imbunatatirea preciziei condusului.

Diferentialul M Activ din raportul final dispune de propria unitate de control in cominatie cu pachetul Competition. Noua directie hidraulica cu pinion si cremaliera, cu functia Servotronic specifica modelelor “M”, asigura un control mai direct care permite un contact ferm si sigur cu drumul, dar si o crestere suplimentara a agilitatii in viraje.

Pe langa aceasta, configurarea sistemului de control al sasiului a fost adaptat la profilul specific al suspensiei. Cu pachetul Competition, Modul M Dynamic (MDM) al sistemului DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al stabilitatii) este orientat si mai mult spre caracteristici de manevrabilitate sportiva. Suplimentar, pachetul include jante “M” de 20 de toli, din aliaj usor si cu design exclusiv, si sistem de evacuare sport, cu tevi de esapament M duble de culoare neagra, care confera o nota sportiva inconfundabila atat din punct de vedere al aspectului, cat si al acusticii.

Pachetul Competition permite M5-ului sa mai taie 0,1 secunde din timpul de sprint 0-100 km/h si 0,2 secunde in cazul accelerarii de la 0 la 200 km/h. Dar si costa 7470 euro, fara TVA.

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x