Tendinta europeana este de eliminare treptata a masinilor traditionale si inlocuirea acestora cu automobile electrice nepoluante. In Europa exista deja localitati care interzic masinile non-electrice: in Zermatt, statiune montana de lux din Elvetia, accesul se face numai cu mijloace de transport public sau cu masini electrice, autovehiculele cu motoare pe combustibili fosili fiind permise doar pentru serviciile de pompieri si politie.
Totusi, realitatea este ca inca nu putem scapa de resursele energetice fosile in viitorul apropiat; de aceea, omenirea are acum o alta sarcina: utilizarea energiei fosile intr-un mod cat mai eficient si economic posibil . Dar pentru a atinge acest obiectiv este nevoie, de asemenea, sa se mareasca puterea bateriilor auto .
Introducerea masinilor electrice ofera sansa imbunatatirii radicale a eficientei de utilizare a energiei. Pentru comparatie, eficienta celui mai modern motor cu ardere interna - montat pe Audi 4.2 L cu 326 CP este de doar 40%, iar eficienta transferului de energie de la rezervorul de combustibil catre roata, de doar 20%. In schimb, eficienta motorului electric cu aceeasi putere - 320 CP este de 90%, la fel si eficienta transferului de energie de la baterie la roata (90%). Prin urmare, din punct de vedere economic, exploatarea motoarelor electrice este net superioara motoarelor bazate pe combustibili fosili.
In prezent, cei mai importanti constructori auto au ca strategie inlocuirea, in perioada 2012-2013, a masinilor hibrid din prima si a doua generatie cu masini complet electrice si, foarte important , mai ieftine fata de asteptarile pietei.
1. ZOE
Desi va prezenta oficial primul sau model electric ZOE la expozitia auto de la Paris de la sfarsitul lunii septembrie, Renault va livra primele masini ZOE abia la inceputul anului 2013.
Bateria unei ZOE va permite parcurgerea a 210 km cu o singura incarcare completa. Versiunea de serie a lui Zoe va avea un ampatament de 2,58 metri, lungimea de 4 metri si o inaltime de 1,73 metri, ultima datorata pachetului de acumulatori ascunsi sub podeaua inaltata a masinii (cu 20 cm).
Motorul electric de 90 CP asigura o viteza maxima de 135 km/h.
Preturile pentru ZOE au fost deja facute publice de catre Renault. Cea mai ieftina versiune a modelului 100% electric, Life, va costa 15.700 de euro. Variantele superioare, Zen si Intens, vor avea pret de baza de 17.500 de euro.
Renault comercializeaza deja trei modele de vehicule electrice: sedanul Fluence ZE, utilitara Kangoo ZE si urbanul Twizy.
Disponibilitate Romania: Nu, posibil 2013
Pret de baza: 15.700 euro (fara TVA)
Autonomie baterie: 210 km
Viteza maxima: 135 km/h
Putere: 90 CP
Vezi restul articolului pe Income Magazine!
Iata un BMW E30 in viziunea celor de la TMCars... Ce avantaje sau dezvantaje avem atunci cand vrem sa achizitionam o masina prin credit ori leasing...