Un circuit la cheremul nostru. Vreme buna. Ocazional, mancare si apa. Fara semnal pe mobil. si cele mai bune hot hatch-uri de pe piata. si cam atat. Fara intruziuni, fara distrageri si fara anomalii (bine, a existat una...) – doar o zi in care sa aflam care dintre aceste patru este cel mai tare hot hatch.
Ca masini cu care sa traiesti si de care sa te bucuri zi de zi, acestea au de toate: putere, agilitate, practicitate, costuri de intretinere decente, calitate. Probabil ca stii deja pe care ti-o doresti cel mai mult, iar asta e bine. S-ar putea sa te fi decis pentru Megane pentru ca sare cel mai sus, iar asta e bine de asemenea. Tot ce conteaza este ca iti pasa de masinile astea si gandesti desfundat.
Spun asta pentru ca prima despre care vreau sa vorbesc este Opel GTC Astra OPC. Acum, modelul vechi era o combinatie intre masina, impertinenta si lipsa de sarm. Dar lucrurile s-au pus in miscare incepand cu 2005, iar acum suntem pe culmile Opel – ale frumusetii Opel. si nu exista o masina mai bine proportionata ca GTC Astra OPC, cum nu exista una care sa aiba un set de modificari mai cuprinzator (un diferential mecanic si grozava suspensie HiPerStrut).
Este cu totul diferit si totusi familiar. Vezi tu, cantareste 1.475 kg, iar motorul de 2,0 litri turbo cu injectie directa livreaza 280 CP. Acestea sunt cifre de luat in seama intr-un regn in care mai mare nu inseamna neaparat mai bine. si are si un cap de schimbator de viteze grosolan. Trecand peste, este cel mai apropiat – din punct de vedere al conceptului si al executiei – de Megane RS, iar asta nu e un lucru rau, tinand cont de cat de bine este cotat cel din urma.