Evident, caroseria ultimei generatii a preluat zimbetul machiavelic al design-ului "Zoom-Zoom", implementat pe intreaga gama a constructorului nipon, iar liniile musculoase si pline de agresivitate sint la ele acasa.
Cum deschizi portiera si "te arunci" in scaun, ferindu-ti capul daca masina e capotata, parca te intorci insa in timp. Plansa de bord e simpla, chiar austera. Iar totul "miroase" a clasic, ceea ce nu da bine la fitele din Dorobanti. Cine cunoaste si stie sa aprecieze ideologia roadster-ului pur-singe, nu se va uita insa la aceste aspecte. Si, chiar, va zimbi cind va actiona manual "prelata". Nu e greu!
Apoi, prin rotirea cheii in contact se da drumul la muzica. Cele doua evacuari suna placut si, desi nu abunda in cai putere, motorul de 1.8 litri este elastic si iti permite sa te joci in voie. Cutia de viteze merge ca unsa, iar propulsia (tractiune spate), cu electronica decuplata, te lasa sa arunci spatele pe un viraj mai inchis. Atentie insa, in lipsa blocantului si a unei puteri suficiente, aceasta joaca este destul de periculoasa!
Plusuri
ADN nealterat
Capota lunga, habitaclu inghesuit, consola spate scurta, pavilion din pinza si propulsie. Toate aceste ingrediente ale retetei roadster-ului clasic se regasesc la MX-5. Iar placerea condusului este la cote ridicate. Directia precisa confera un feed-back excelent, "tractiunea spate" te duce cu gindul la o masina sport, chiar daca sub capota nu respira decit 126 CP, iar centrul de greutate jos si distributia ideala a maselor (50:50) iti dau incredere pe viraje.
Mai mult, surprinzator, MX-s-ul testat nu iti rupea rinichii pe gropi. Suspensia e suficient de moale astfel incit sa nu te zdruncine prea tare si suficient de tare pentru a nu trezi emotii la manevrele mai bruste.
Minusuri
Spatiu limitat
O masina sport cu doua locuri nu este cea mai practica alternativa. In portbagaj nu incap decit maximum doua gentute si o sacosa cu strictul necesar pentru un weekend la mare. Dar acest lucru se poate rezolva, prin montarea unui suport special de geamantan pe capacul portbagajului. Problema reala de spatiu este in habitaclu, unde persoanele peste 1,85 metri inaltime nu prea pot calatori decit cabrio.
Adversari Pret de baza (TVA inclus)
MINI Cooper Cabrio 21.063 euro
BMW Z4 sDrive23i 35.759 euro
Audi TT Roadster 1.8 TFSI 38.527 euro
CITESTE mai multe in Gazeta Sporturilor
Gran Coupe pandeste de dupa colt... FOTO! Vezi cum se fabrica de mana masinile Morgan...