Antena Căutare

Drive Test: Porsche 911 Turbo S Cabriolet - Lumi paralele

199.895 de Euro. Atata costa un 911 Turbo S Cabriolet. Intr-o lume normala, daca as fi stiut cat costa, probabil ca as fi fost mai linistit cu ea. Cum insa in momentul in care te sui la volan, lumea in care intri se transforma in ceva care nu are nici o legatura cu normalitatea, n-am fost deloc linistit. In schimb, am apasat pe PSM pana l-am decuplat si am plecat.

Masina are 530 de cai putere si 700 de Nm de cuplu, insa nu pleaca de cur atat de repede sau de usor cum ai putea sa crezi. De fapt, toata smecheria de a face un pic spatele sa plece (fie cocalareste, de la semafor, fie artistic, pe viraje) este o arta pe care cel mai bine ar fi s-o aplici cu vreuna din masinile astea doar dupa ce faci un curs avansat cu un instructor la Porsche Driving School.

Pentru ca, altfel, vei afla cu siguranta pe propria piele cam cat te costa fransiza de la asigurarea Casco. Revenind, e realmente surprinzator cat de greu pierde aderenta spatele, in conditiile in care ai atata putere disponibila fix acolo unde trebuie.

La fel cum momentele de satisfactie extrema in care pierzi in oglinda retrovizoare motociclisti sunt mai degraba meritul masinii, in aceeasi masura faptul ca spatele sta acolo unde trebuie chiar si fara Porsche Stability Management activ are prea putina legatura cu abilitatile tale de pilot. Pe masura ce-mi pun pe hartiile amintirile de la testul din Croatia, incep sa-mi dau seama ca cel mai infricosator lucru la masina asta, chiar si pentru un fan SF, nu este puterea sau iutimea fulgeratoare. Ci este inteligenta ei. Inteligenta ei aproape artificiala, vreau sa spun.

In afara de PTM (Porsche Traction Management), pe 911 Turbo S mai exista si PTV (Porsche Torque Vectoring), care optimizeaza stabilitatea masinii in viraje in directa legatura cu diferentialul de pe puntea spate. Explic imediat. PTM se remarca in situatiile de drum pentru ca alimenteaza fiecare dintre rotile fata cu portia potrivita de putere. Mai mult decat atat, PTM schimba nivelul de putere in maximum 100 de milisecunde, ceea ce-l face mai rapid chiar decat motorul in sine in a raspunde la schimbarile de incarcare pe viraje sau suprafete de rulare, ca sa nu mai spun ca e de 100 de ori mai rapid in a face asta decat perceptia celui de la volan.

In acelasi timp, PTV este sistemul care intervine pe roata spate care se afla in interiorul virajului in functie de necesitati. In timp ce PSM (Porsche Stability Management) franeaza rotile ca sa stabilizeze masina, PTV franeaza roata spate din interior ca sa pastreze o dinamica optima pe viraje, si face treaba asta chiar si cand PSM este decuplat...

CITESTE mai multe in TOP GEAR!

Dacia Duster, cel mai vandut SUV in Romania... Chevrolet Orlando, in Romania, de la 14.790 €...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 7, 23 martie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul Dianei Matei
Hello Chef sezonul 7, 23 martie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul Dianei Matei Sambata, 23.03.2024, 15:30
Ai Formula 1 în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x