Frumusetea e ceva relativ. Am invatat asta "the hard way", prin liceu, cand am cunoscut o fata de care m-am indragostit intr-o noapte, iar a doua zi cand am vazut-o pe lumina as fi dat orice sa nu ma recunoasca.
Prin urmare, stiu deja ca lumina joaca un rol important in perceptia formelor apetisante. De asta nici nu m-am panicat in primul moment in care am vazut un Boxster Spyder in poze si mi s-a parut ca cineva de la Porsche trebuie sa-si piarda job-ul.Da, masina te socheaza instantaneu. E drept ca panza aia neagra care tine loc de acoperis pare o umbrela legata cu niste sarme, dar de fapt e un acoperis normal pus cap la cap de cineva din echipa de design care are o pasiune maxima pentru trecut si o putere de convingere sora cu manipularea.
Boxster Spyder cantareste 1.270 de kilograme (ceea ce inseamna ca este in acest moment cel mai usor Porsche din gama) si are 320 de cai putere, ceea ce inseamna ca raportul CP/kg este cel putin interesant.
Masina e mai joasa cu 20 de mm, are geamuri mai mici, jante si scaune mai usoare decat un Boxster. De fapt, reteta se pastreaza. Pe masura ce scade greutate, creste factura. Iar Porsche, din fericire pentru clienti, stie sa faca ambele lucruri admirabil de bine.
Numele Spyder vine de departe din istorie (modelul 550 Spyder al lui James Dean e elocvent) si, chiar daca nu este masina de curse precum cele pe care le aduce inapoi in viitor, tot nu se simte bine printre lucruri confortabile, astfel ca a renuntat la suporturi de pahare, buzunare la usi sau manere la usi normale. In loc, soferul si pasagerul inchid portirerele apucand o bucata de material textil care iese din panou.
Detaliile stilistice sunt extrem de importante la masina asta, iar cel care o vrea trebuie sa fie extrem de atent cu lista de optionale, pentru ca un cumparator neavizat poate strica tot.
Iar odata ce ai nimerit combinatia perfecta si ti-ai cumparat un Spyder extrem de minimalist si cu un acoperis care dureaza o vesnicie in secolul 21 sa fie pus sau dat jos (operatiune pe care va trebui s-o faci manual), atunci nu mai ramane decat sa te bucuri de cealalta combinatie perfecta, cea cu care tu (din fericire) nu ai avut nimic de-a face: sasiu si motor.
Sub capota oricarui Boxster Spyder se afla un 6 cilindri de 3.4 litri care produce 320 de cai (10 mai mult decat pe Boxster) la 7.200 rpm (950 in plus fata de Boxter) care scoate un zgomot atat de placut pe esapamentul sport incat cea mai probabila oprire, dupa ce ai plecat sa conduci masina asta, va fi abia la benzinarie, cand va trebui sa alimentezi.
Masina este genial de manevrabila, prietenoasa si placuta la condus. Iar asta vine dupa experienta cu Turbo S Cabriolet.
Sursa: Top Gear
BMW M5 Hurricane GS, cea mai rapida masina pe GPL... Detroit, 2011: Hyundai Curb, un concept cu testosteron...