Papucul, "camionul săracului" dezvoltat pe baza Daciei 1300 și declinat timp de mai bine de 30 de ani (1975 - 2006) sub diferite forme, de la furgonetă și "Drop Side", la "Double Cab" și 4x4, a fost un model de referință, chiar dacă nu prea existau alternative. În 2007, a apărut Logan-ul Pick-Up, dar nu a convins. Acum însă, Dacia Duster Pick Up are șansa să scrie din nou istorie. Potrivit unor surse apropiate constructorului, mașina ar putea beneficia de benă extensibilă, iar tracțiunea integrală se va afla pe lista de opțiuni.
Micii întreprinzători, firmele de construcții și cele distribuție au nevoie de o furgonetă. Iar una low cost, care să poată fi comandată și 4x4 de către cei care au nevoie să ajungă în zone mai greu accesibile, s-ar putea transforma într-un bestseller, reputatele pick-up-uri Toyota Hilux, Mitsubishi L200 și Isuzu D-Max având prețuri destul de consistente. Cu două condiții, însă: mașina să nu se crăcăneze cu zece saci de ciment în spate, iar bena să fie suficient de lungă - cel puțin ca cea a "camionului săracului". Logan-ul Pick-Up a pierdut din cauza benei scurte, chiar dacă pe hârtie avea o sarcină utilă de 800 kg.
Sigur, probabil, ar fi scump de modificat platforma Duster-ului cu arcuri spate pe foi. Unele versiuni ale bătrânului papuc aveau și realitatea a arătat că puteau căra mult peste cifrele oficiale, dar asta e istorie. O sarcină utilă de 800 - 1000 kg ar fi suficientă, dar cea mai importantă caracteristică a Duster-ului Pick Up va fi lungimea benei. Anul trecut, Romturingia a transformat un Duster obișnuit într-o furgonetă cu o benă de 1.7 metri și o sarcină de 400 kg. Prea puțin! Dacă zvonurile cu privire la sistemul de benă extensibilă vor prinde contur însă, datele problemei se vor schimba.
Foto: facebook.com/DaciaOltcitAro