Editia Le Mans Classic va aduce cinci variante diferite de Focus RS, fiecare dintre ele evocand cate un Ford campion la Le Mans, in anii '60 si '70. Modelul negru, cu dungi argintii, se vrea un tribut adus lui Ford Mk II, in timp ce masina vopsita in alb si albastru incearca sa ne aduca aminte de Capri RS 2600, cel care a castigat la categoria Touring, in 1972.
Mai avem masina rosie, cu dungi albe, ce evoca modelul Mk IV, din 1967, dar si o alta, alba, cu o dunga albastra, care imita modelul Mk IIB, tot din 1967. In final, piesa de rezistenta a editiei speciale este RS-ul albastru-oranj, care, asa cum ti-ai dat si tu seama, este un tribut adus legendarului GT40.
Masinile Le Mans Classic nu arata teribil doar pentru a da bine in posterele pe care pustii le agata de obicei deasupra patului. Interiorul isi intampina pasagerii cu o combinatie de piele si Alcantara, asortata culorilor exterioare, prezenta pe schimbatorul de viteze, pe maneta franei de mana si pe cotiera. Extravaganta atipica segmentului compact, din care Focus RS face parte totusi, o reprezinta centurile de siguranta din piele, prezente la scaunele din fata.
Vorbind de acestea, merita mentionat faptul ca sunt produse de Recaro, desi nu este vreo surpriza. Masinile vor fi disponibile la vanzare in Franta, imediat dupa terminarea evenimentului Le Mans Classic, desfasurat intre 9 si 11 iulie. Poti sa visezi la una dintre ele sau poti sa ti le cumperi pe toate, ca in copilarie, cand devastai raftul cu jucarii, dar vei avea nevoie de inca patru tovarasi de joaca. Se sacrifica cineva?
sursa: Top Gear
Volvo a dat-o in bara cu transmisia... Un secol de Alfa Romeo...