Desi criza l-a adus in pragul falimentului, fiind nevoie de interventia statului american pentru ca gigantul auto sa nu se prabuseasca, General Motors (GM) a facut cateva miscari inteligente, a scapat de cateva marci paguboase si a inchis cateva fabrici iar acum anunta ca e pe pozitia de a redeveni liderul auto mondial.
GM a comercializat, in 2011, 9,03 milioane de masini, potrivit unui comunicat vanzarile grupului progresand cu 7,6% pe an. Cresterea a fost mai puternica in America de Nord (+11,4%, la 2,9 milioane de unitati), cu o cota de piata de 18,4%. Dar GM a vandut mai multe autovehicule si in alte regiuni ale lumii, mai ales in Europa.
Astfel, marca sa Chevrolet, cea mai importanta pe plan international, a stabilit un record al vanzarilor, cu 4,76 milioane de masini.
Toyota, care a detinut titlul mondial din 2008 cand a detronat General Motors, nu a prezentat inca cifrele definitive. Dar a estimat ca ele au scazut la circa sapte milioane de unitati.
Iar Volkswagen, care si-a fixat drept obiectiv sa devina cel mai mare constructor auto pana in 2018, a comercializat "numai" 8,16 milioane de vehicule in 2011.