BMW i3 debuteaza intr-un context ascendent pentru piata de automobile electrice. Dupa ce in 2012 au fost inmatriculate aproximativ 93 000 automobile, estimarile pentru acest an sunt la nivelul de 150 000 unitati. Noul model se bucura inca de la inceput de o primire deosebit de pozitiva. Pagina internationala de Facebook are deja 1,2 milioane de fani, in timp ce peste 90 000 de persoane au solicitat deja un test drive.
Noul model are avantajul costurilor deosebit de reduse de utilizare, estimate la aproximativ 60% din nivelul unui BMW 320d in Germania, chiar daca acesta din urma se remarca prin cifre de consum deosebit de reduse. Evaluarea este facuta pe baza preturilor din Germania pentru energie si combustibil, precum si la nivelul subventiilor acordate de statul german pentru automobilele electrice.
Primul model BMW Group cu propulsie integral electrica ofera clientilor modalitati noi si revolutionare pentru a experimenta placerea condusului, dezvoltarea durabila si conectivitatea pe traseele urbane. Designul vizionar al BMW i3 demonstreaza atat calitatile sportive emblematice BMW, cat si eficienta unui model cu patru locuri. Conceptul inovator al automobilului care include un compartiment al pasagerilor realizat din plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP), combina masa redusa, stabilitatea si siguranta cu un nivel extraordinar al spatiului.
Cu o lungime de 3.999 mm, o latime de 1.775 mm si o inaltime de 1.578 mm, caroseria ofera BMW i3 proportii distinctive care, prin dinamism si dimensiuni compacte, subliniaza agilitatea automobilului in utilizare urbana. Iar consolele scurte ale BMW i3 sunt un indiciu clar al agilitatii la condus. Suprafetele mari de sticla confera i3 o luminozitate care amplifica senzatia de spatiu si, impreuna cu structurile de carbon vizibile, furnizeaza o imagine a designului ultrausor al masinii.
Utilizarea unui material foarte usor precum CFRP la celula pasagerilor a anulat plusul de masa impus de acumulatorul litiu-ion, in timp ce pozitionarea joasa si centrala a pachetului de baterii a imbunatatit agilitatea automobilului gratie distributiei perfecte (50:50) a maselor. In plus, electromotorul montat in vecinatatea axului spate propulsor ofera caracteristici unice de performanta pentru acest tip de sistem de propulsie, precum si o tractiune imbatabila. Jantele standard - 19 toli, din aliaj forjat - de la BMW i3 sunt extrem de usoare si sunt echipate cu anvelope cu rezistenta redusa la inaintare, in format 155/70 R19, dimensiunile relativ reduse oferind combinatia ideala intre rezistenta mica si suprafata de contact pentru o aderenta optima. Optional, clientii pot comanda si jante de 20 de toli, din aliaj usor.
Caracteristicile de condus ale BMW i3 sunt dominate de manevrabilitate – un raspuns la cerintele traficului urban. Livrarea instantanee a puterii electromotorului, reglajul rigid al suspensiei masinii, directia precisa si diametrul de bracaj foarte mic (9,86 metri) definesc abordarea BMW specifica asupra electromobilitatii. Motorul electric genereaza o putere de 125 kW/170 CP si un cuplu maxim de 250 Nm, disponibile de la cea mai joasa turatie. Motorul cantareste numai 50 de kilograme, iar sensibilitatea si nivelul de performante sunt fara precedent in lumea mobilitatii electrice. Constructia specifica a electromotorului sincron hibrid, dezvoltat exclusiv pentru BMW i3, mentine un flux liniar de putere chiar si la turatii ridicate. BMW i3 sprinteaza de la 0 la 60 km/h in aproximativ 3,7 secunde, iar de la 0 la 100 km/h in 7,2 secunde, cu o repriza 80-120 km/h in numai 4,9 secunde.
Acumulatorul litiu-ion permite BMW i3 sa obtina o autonomie de 130-160 km in conditii de condus cotidian. Aceasta poate creste cu aproximativ 20 de kilometri in modul ECO PRO si inca o data cu aceeasi distanta in modul ECO PRO+. Daca se doreste, BMW i3 este disponibil si cu un motor cu ardere interna pentru extindere a autonomiei. Acesta mentine incarcarea acumulatorului litiu-ion la un nivel constant atunci cand masina se afla in miscare. Acest rol este indeplinit de un motor pe benzina, cu doi cilindri de 650 cmc, care dezvolta 25 kW/34 CP si care este montat in imediata vecinatate a electromotorului, deasupra puntii spate. Acest motor extinde autonomia maxima a automobilului la aproximativ 300 km.
BMW lanseaza prima sa masina electrica. Costa 35.000 de euro...