După ce Guvernul a decis eliminarea Timbrului de Mediu la începutul acestui an, piața auto de mașini rulate a explodat, în România fiind înmatriculate un număr record de automobile second-hand. De aceea, Guvernul pregătește o nouă taxă, despre care se vorbește din ce în ce mai des.
Din primele informații pe care le avem, modul de aplicare al noii taxe va fi diferit față de cel al vechiului Timbru de Mediu. Conform declarațiilor ministrului Mediului Grațiela Gavrilescu, mașinile care îndeplinesc normele de poluare Euro 2, 3 sau 4 vor fi cele asupra cărora se vor răsfrânge noile taxe, adică exact cele care se detașează clar la nivelul înmatriculărilor pe acest an. Totuși, declarația ministrului Mediului este un pic confuză atunci când vine vorba dacă este o taxă sau nu.
“Cu siguranță nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei și care poluează, care au o normă inferioară de poluare Euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcție de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plătește un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei mașini și emisiile de CO2 pe care le produce fiecare mașină”, a declarat Grațiela Gavrilescu.
Drept urmare, mașinile vizate sunt cele care poluează cel mai mult, dar și cele ale căror număr este cel mai ridicat în România, încât, cei mai mulți dintre posesorii de automobile vor fi afectați. Încă nu știm care va fi procedura exactă de plată, cuantumul și când se va plăti, însă se pare că legea va fi prezentată în circa trei săptămâni.
Dacă vrei să-ți cumperi o mașină, atunci intră pe CarZZ.ro și răsfoiește cele peste 70.000 de oferte din țară.
Veste bombă! Şoferii vor putea fi sancţionaţi şi de poliţiştii locali: ”Conducătorul auto va fi obligat să se supună”... Invenţia secolului?! O companie din Japonia prezintă maşina cu airbag-uri exterioare...