SUV-ul japonezilor este de-acum cu adevarat capabil sa se dueleze cu europenii Porsche Cayenne sau BMW X5, pentru ca are si el o motorizare diesel. Daca vrei, poti sa-ti imaginezi un ninja care a renuntat la katana sa, pentru un revolver.
In cazul de fata, arma pe care japonezii au pregatit-o, este noul motor V6, ce poarta codul V9X si care a fost dezvoltat in-house, in detrimentul oricarui parteneriat tehnologic. Tocmai de aceea, alianta Renault-Nissan va profita si ea de noul propulsor, care se va regasi sub capota Lagunei Coupe, dar si a lui Nissan Navarra.
E clar, insa, ca pe toti ne intereseaza in primul rand datele tehnice ale primului Infiniti FX diesel, asa ca trebuie sa afli ca cei 238 CP, de care dispune motorul, vor putea imprima SUV-ului o acceleratie de la 0 la 100 de km/h, de 8,3 secunde si o viteza maxima de 212 k/h. Totul, cu ajutorul unei transmisii automate cu sapte trepte. Cuplul oferit este cat se poate de impresionant, iar aici vorbim de 550 Nm.
Se pare ca japonezii chiar trateaza cu seriozitate problema unui diesel cat mai competent pentru Europa, astfel ca, pe langa cifrele perfect onorabile, avem si un consum mediu cat se poate de modest, de doar 9 litri la o suta de km parcursi.
Modest este doar consumul, pentru ca Infiniti FX 30dS este, in continuare, un SUV cat se poate de luxos, iar pasagerii, dar mai ales soferul masinii, vor fi in continuare rasfatati asa cum trebuie.
Dotarile standard includ faruri Bi-Xenon cu functie cornering, scaune din piele cu incalzire si ventilare, sistem keyless go, Intelligent Cruise Control, sistem de nagivatie cu hard de 30 Gb si ghid de recomandari Michelin, sistem de avertizare la depasirea marcajelor de pe sosea, camere de filmat cu spectru de 360 de grade, precum si sistem de sunet Bose cu 11 difuzoare. Iar pentru ca rasfatul sa fie complet, masina dispune si de sistemul Rear Active Steering, care conecteaza rotile din spate la sistemul de directie.
Daca pana acum Infinti FX reprezenta un adversar incomod pentru teutoni, putem spune ca ofensiva sa este deja completa.
sursa: Top Gear