De fapt, ultima locomotiva cu aburi - de pana acum - construita pentru Caile Ferate Britanice a fost Peppercorn A1 4-6-2 Pacific Tornado, care a fost pornita prima data in 2008, dupa un proiect de 20 de ani sustinut de Trustul A1.
Poate ar trebui s-o spunem „cea mai noua", pentru ca aceiasi oameni vor sa construiasca un Gresley P2 2-8-2 nou-nout. Pfuai! Trustul A1 ar prefera ca tu sa nu te gandesti la aceasta locomotiva ca la o replica; mai degraba, s-o privesti drept exemplarul cu numarul 50.
Cum toate cele 49 A1 de pana acum au disparut sub scanteile flexurilor pe cand eu eram un tanc, sa construiesti unul nou doar pe baza schemelor e o realizare remarcabila. Cel mai misto insa e faptul ca e foarte usor de inteles.
George si Robert Stephenson au facut locomotiva cu aburi „moderna" respectand structura celei clasice, cu boiler, camera de ardere ranforsata si asa mai departe, insa mai departe a urmat o stratificare a rafinamentului si sofisticarii.
Tot articolul, in Top Gear