"Multumesc uzinelor Dacia-Renault care mi-au oferit singurul Duster rosu si va spun aici, deschis, ca, daca vor mai fi solicitari, stiu ca au fost presiuni extraordinare pentru aceasta culoare si la alte comenzi, dezleg uzina Dacia sa foloseasca culoarea rosie pentru oricine solicita aceasta culoare", a declarat Traian Basescu la ceremonia de lansare a Centrului Tehnologic Renault Romania de la Titu.
El a adaugat ca, in calitate de conducator de Logan si de Duster, are o mare satisfactie.
"In ceea ce priveste perspectiva, eu sunt convins ca grupul Dacia - Renault nu isi va opri succesele la Logan, Sandero sau Duster. Sunt convins ca grupul va avea cel putin acelasi succes si in continuare, pentru ca filosofia grupului este sa serveasca in primul rand clientul, beneficiarul, conducatorul auto. Va marturisesc, in calitate de conducator de Logan si Duster, ca am cea mai mare satisfactie conducand aceste doua masini, pentru ca am spus intotdeauna ca nu-mi place cand vad masini de teren in centrul Bucurestiului - pentru cei care n-au observat, centrul Bucurestiului este asfaltat -, merg in Bucuresti si in oras cu Loganul si, ori de cate ori am ocazia sa merg la munte, folosesc Dusterul", a mai spus seful statului.
Totodata, el a afirmat ca privatizarea Dacia a fost una dintre cele mai bune decizii ale guvernelor post-decembriste.
"De putine ori un politician are sansa sa ramana sa urmareasca si sa sustina un astfel de proiect, un proiect de dimensiunile aceluia pe care Renault l-a dezvoltat in Romania. Sunt unul dintre aceia care au semnat hotararea de guvern pentru privatizarea uzinelor Dacia cu strangerile de inima legate de acel moment, pentru ca tuturor ni se parea ca Dacia e a noastra si trebuie sa ramana aici, asa cum este. Imi aduc aminte in 1999 chiar de dezbaterile care au aparut ca am putea din nou sa fim vinovati ca ne vindem tara. Iata ca lucrurile prapastioase care se dezbateau in 1999 s-au probat a fi fara niciun fel de fundament si ca una din cele mai bune decizii ale guvernelor de dupa revolutia din 1989 a fost privatizarea uzinelor Dacia cu Renault", a mai aratat Basescu.
Seful statului a adaugat ca, pentru Romania, este nu numai bucurie, nu numai o onoare, dar este si o sansa pentru tinerii ingineri.
"2.200 de ingineri lucreaza deja pentru Centrul Tehnic Renault din Romania. Din acesti 2.200 de ingineri, peste 2.000 sunt romani, selectati din universitatile romanesti, a caror medie de varsta este de 31 de ani. Faptul ca Renault a oferit tinerilor ingineri romani sansa sa lucreze, sa produca, sa creeze in Romania este un lucru pentru care eu, personal, tin sa multumesc grupului Renault si sa multumesc ca o filosofie prietenoasa a fost aplicata in Romania", a spus presedintele Basescu.
El a mai declarat ca Dacia "a revenit acolo de unde plecase ca si gandire, ca si filosofie".
"Evolutia ei dupa investitia initiala a deturnat foarte mult chiar sensul modelului Renault 12. Astazi insa, prin investitiile Renault, investitii care adesea au primit si sprijinul Guvernului Romaniei in a se realiza, ne-au facut sa recuperam o sansa pe care am avut-o candva, pe care paream ca am pierdut-o, aceea de a fi un constructor de autombile reputat. Am recuperat ca urmare a investitiei, inteligentei si managementului si traditiei Renault, am recuperat tot ceea ce pierdusem prin deteriorarea modelului Renalut 12 si in momentul de fata Romania a devenit unul din jucatorii importanti in industria automobilelor. Un motiv pentru care trebuie sa multumim Grupului Renault este grija de proteja inteligenta romaneasca. Sunt putine grupuri globale care doresc sa valorifice si inteligenta pe care o tara in care produc sa o poata pune la dispozitie. Iata ca Renault - si e al doilea mare grup industrial care face acest lucru in Romania - a decis sa dezvolte la Bucuresti, Titu, Pitesti, Mioveni cel mai mare centru tehnologic din afara frontierelor Frantei. E pentru noi nu numai o bucurie, nu numai o onoare, dar si o sansa pentru tinerii ingineri", a declarat seful statului.
Primul client care a intrat in posesia unui Duster este presedintele Traian Basescu, care si-a ridicat masina de la uzina de la Mioveni la inceputul lunii aprilie. Masina a fost achizitionata de catre sotia sa.
Noul SUV Duster intrat in proprietatea familiei presedintelui Traian Basescu a costat, conform declaratiei acestuia de la acel moment, 71.242,24 de lei, fiind un Diesel 4x4 varf de gama.
Masina are culoarea "rosu de foc", asa cum o numesc lucratorii de la Uzinele Dacia, aceasta culoare fiind un cadou pe care uzina i l-a facut sefului statului, in conditiile in care aceasta culoare nu este folosita pe linia de productie a Duster.
Sursa: Jurnalul National
Mazda reinventeaza pickup-ul compact prin BT-50... Hyundai ix20 MPV, prezentat oficial inaintea debutului de la Paris...