Antena Căutare

Mazda2 își încordează mușchii - Design Kodo și dotări în premieră, în segmentul B

Concurența în clasa mică este acerbă, aceasta reprezentând 22% din piața europeană. Toți constructorii, de la Volkswagen (Polo), Opel (Corsa), Renault (Clio), Ford (Fiesta) și Citroen (C3), la Dacia (Sandero), Skoda (Fabia), Hyundai (i20) și Toyota (Yaris), încearcă permanent să aducă ceva nou pentru a prinde o "felie" cât mai mare. Iar Mazda nu se lasă mai prejos. A 4-a generație Mazda2 a renunțat la platforma Ford Fiesta în favoarea uneia proprii, a adoptat un design emoționant și introduce în premieră în segmentul B head-up display-ul, gadget-ul ce proiectează pe parbriz informațiile esențiale pentru șofer, pentru ca acesta să nu-și ia nicio clipă ochii de la drum. De asemenea, modelul poate fi echipat cu motorul diesel SKYACTIV-D de 1.5 litri, cu un consum de doar 3,4 l/100km, cu faruri cu tehnologie LED și cu un nou sistem de conectivitate şi infotainment, MZD Connect. Mezina gamei Mazda va sosi în România în prima parte a anului 2015 şi va avea un preţ de pornire de 10.990 de euro, cu TVA inclus.

Design-ul noii Mazda2 încarnează liniile conceptului Hazumi și este inspirat de limbajul Kodo. Astfel, pe lângă grila frontală specifică gamei, care se prelungeşte spre faruri, modelul are un aspect atletic şi oferă o senzaţie dinamică, inclusiv când staţionează.

Interiorul este o combinaţie între ergonomie, spaţiu şi tehnologie. Şoferul şi pasagerul din faţă au la dispoziţie mai mult spaţiu în laterale, iar pasagerii din spate au mai mult loc pentru picioare şi în dreptul genunchilor. Deşi este un model de clasă B, pedalierul este poziţionat la fel de confortabil ca şi în cazul Mazda3, în special datorită mutării montanţilor A mai în spate, ceea ce, alături de repoziţionarea oglinzilor exterioare a crescut şi vizibilitatea şoferului. Tot la capitolul spaţiu punctează şi portbagajul, cu un volum de 280 de litri, cel mai mare din echiparea vreunei generaţii Mazda2.

Cele mai importante noutăţi sunt head-up display-ul, disponibil în funcţie de nivelul de echipare, care poate afişa date precum viteza sau direcţiile de navigare şi ecranul color tactil de 7 inci, dispus în partea superioară a consolei mediane, care poate fi controlat şi vocal sau prin centrul de comandă (HMI) cu buton rotativ dispus între cele două scaune din faţă. Mulţumită integrării sistemului MZD Connect pasagerii noii Mazda2 vor putea să-şi conecteze la autovehicul orice smartphone cu sistem de operare iOS sau Android prin Bluetooth sau portul USB. Odată conectat la telefon, sistemul oferă funcţii de acces în reţelele sociale, de navigaţie, de identificare de destinaţii de interes în proximitate şi de a accesa conţinut multimedia din platforma de cloud Aha.

Sub capota noii Mazda2 se va afla în premieră absolută noua motorizare diesel SKYACTIV-D de 1,5l şi 105 CP, cel mai silenţios motor din clasă. Acesta este mai economic cu 19% şi oferă cu 10% mai multă putere spre deosebire de motorizarea anterioară diesel de 1,6l. Consumul este de doar 3,4 l/100km*, iar nivelul emisiilor se situează la 89g/km.

Pentru fanii benzinarelor, Mazda2 va fi disponibilă cu motorizarea SKYACTIV-G de 1.5l în trei variante de putere: 75, 90 şi 115 CP. Toate variantele pot fi echipate cu una dintre cele două transmisii manuale sau automate, SKYACTIV-MT sau SKYACTIV-Drive, mai uşoare şi optimizate pentru dimensiunile reduse ale modelului. La consumul redus de combustibil contribuie şi sistemele i-STOP, oferit standard în echiparea autovehiculului, şi i-ELOOP, disponibil în funcţie de versiune. Primul opreşte şi reporneşte automat motorul în momentul în care autovehiculul staţionează, iar al doilea recuperează energia generată de autoturism în timpul frânării.

Noua Mazda2 prezintă suspensii mai uşoare şi mai ferme, care asigură una dintre cele mai confortabile ţinute de drum din segment, dar şi un sistem de frânare îmbunătăţit, pentru un plus de siguranţă şi sportivitate. Caroseria a fost, de asemenea, modificată iar, acum, este compusă în proporţie de 65% din oţeluri cu limită înaltă de elasticitate şi rezistenţă la rupere.

La capitolul siguranţă activă Mazda2 include o suită de sisteme din cadrul tehnologiilor i-ACTIVSENSE. Mazda2 este primul model din Europa al companiei echipat cu sistemul Blind Spot Monitoring (BSM) care monitorizează spatele şi lateralele maşinii până la 45, respectiv 7 m. Totodată, sistemul poate fi folosit şi la deplasarea cu spatele. În funcţie de nivelul de echipare, Mazda2 poate fi dotată cu Asistentul inteligent la frânarea în oraş (SCBS) care monitorizează distanţa faţă de autovehiculul din faţă şi poate frâna automat dacă şoferul nu acţionează în cazul unei apropieri excesive de acesta, cu Sistemul de avertizare la depăşirea benzii de rulare (LDWS) care atenţionează şoferul la depăşirea liniei de demarcaţie dintre benzile de mers fără semnalizarea acţiunii şi Sistemul de control automat fază lungă (HBC) care schimbă automat între faza scurtă şi faza lungă. Noua Mazda2 va fi echipată standard cu sistemele ABS, DSC (controlul stabilităţii) şi TCS (controlul tracţiunii).

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x