La interior, masinile au o consola centrala redesenata, ca si volanul, noi culori interioare pentru usi si panourile laterale. De asemenea vor fi disponibile si noi culori in contrast (Inverse color).
Motorul diesel care provenea de la PSA este inlocuit, potrivit www.worldcarfans.com cu propulsoare BMW de 1,6 litri si doua plaje de putere. Construite din aluminiu, cu injectie common rail si turbina cu geometrie variabila, versiunile diesel produc 89 CP (66kW) si 215 Nm (Mini One D Hmareatch) si 110 CP (82 kW), 270 Nm (Cooper D Hatch). Ambele modele economisesc mai mult combustibil, consumul fiind acum de 3,8 litri la 100 de kilometri, in timp ce emisiile de CO2 au scazut la 99g/km.
One D Hatch acelereaza de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 11,4 secunde, iar viteza maxima este de 185 km/h. Mai puternicul Cooper D Hatch accelereaza pana la 100 km/h in 9,7 secunde, viteza sa maxima fiind de 198 km/h.
Noul MINI Cooper D Convertible are un propulsor diesel care produce 110 CP (82kW) care permite accelerarea de la 0 la 100 km/h in 10,3 secunde iar viteza maxima este de 195 km/h.
One D Clubman utilizeaza un motor ce dezvolta 89 CP (66 kW), iar Cooper D este propulsat de un motor ce produce 110 CP (82 kW). Motoarele pe benzina raman aceleasi ca la versiunile precedente MINI.