Căutare Live

Nissan Micra varianta urbana

Venirea toamnei nu inseamna numai inceperea scolilor si a anului universitar, ci si aglomerarea carosabilului urban la praguri ce iti pot provoca crize de anxietate.

Totusi, dincolo de artificii gen fente pe strazi laturalnice si evitarea intersectiilor, poate n-ar strica ca prin centrul aglomerarilor urbane sa circule preponderent vehicule special destinate acestui tip de tra­fic, in loc de Hummer, Land Cruiser, Mitsubishi L200 si alte masive SUV-uri.

Conceput in aceasta idee, segmentul B auto este generos ca oferta. De acum inainte, insa, lui Renault Clio, Ford Fiesta, VW Polo, Chevrolet Aveo, Opel Corsa, Hyundai i20, Toyota Yaris si Skoda Fabia li s-a adaugat inca un competitor, in persoana noului Nissan Micra. In realitate, fata de generatia anterioara, vorbim despre un model aproape cu totul nou, conceput pe platforma V a marcii Nissan. Scopul acestei masini se vrea cat mai simplu si mai util: sa usureze la maximum condusul prin oras.

La nivel de design, aduce cu precedesorul sau, dar asemanarile se opresc aici. Inginerii au avut in plan reducerea greutatii masinii, asa ca au renuntat la acoperisul dublu, desenand in schimb pe plafon doua caneluri in forma de bumerang. Datorita aspectului concav, acestea stabilizeaza plafonul subtire la viteze mai mari, reducand rezonanta caroseriei.

Aerodinamica a fost principala caracteristica avuta in vedere, in scopul obtinerii unui consum de carburant cat mai scazut. Dupa cateva zile in care am avut masina la test, exclusiv in mediu urban, se poate spune ca aceasta tinta a fost atinsa. Modelul a fost echipat cu un motor in trei cilindri pe benzina, de 1.2 litri si 80 CP, ce dispune de un cuplu maxim de 110 Nm.

Transmisia a fost automata, cutie CVT, in standard existand o cutie manuala, cu cinci rapoarte. Sa nu asteptati un diesel, deoarece propulsorul de 1.2 litri pe benzina va fi unica motorizare, intrucat taxele suplimentare care s-ar fi platit pentru emisiile unui „motorinar" n-ar mai fi facut masina atractiva, mai ales ca performantele consumului sunt aproape identice.

Pentru exemplificare, in trei zile de test printr-un Bucuresti iesit din vacanta am inregistrat o valoare de 7,8 litri la suta de kilometri, in conditiile in care aerul conditionat a functionat fara oprire, iar masina era nou-nouta, ceea ce inseamna ca „setea" i se va mai domoli cu cateva procente dupa prima mie de kilometri parcursi. Altfel, caracterul de „orasean" s-a vazut si din raza de bracaj de 4,65 m, care este cea mai mica din segment.

Noul Micra este disponibil in trei variante de echipare, respectiv Visia, Acenta si Tekna. Ultima ofera in standard sistemul Nissan Connect, un pachet complet integrat de divertisment si informatii, care incorporeaza navigatie, ecran touchscreen color de 5 inci, Bluetooth, fante Aux-in si USB, plus sistem audio cu sase difuzoare.

Totusi, piesa de rezistenta in aceasta echipare este un sistem de asistare la parcare, denumit Park Assist, care masoara spatiul vizat si ii comunica soferului daca respectivul loc este abordabil sau nu, asta si in functie de cele trei niveluri de abilitate ale conducatorului: incepator, normal si avansat. Sistemul Park Assist este completat de senzorii de parcare, care functioneaza ori de cate ori este selectat mersul in marsarier. Pretul pentru noul Nissan Micra va pleca de la 7.800 de euro, cu TVA inclusa si trei prime de casare.

Citeste si Jurnalul National!

Foto: carsingh.com

Parisul va avea masini sub forma de bule... Inmatricularile de autoturisme Dacia in Franta continua prabusirea...
Parteneri
Uleiuri pentru creșterea sănătoasă a părului. Sfaturi utile pe care le poți încerca acasă
La fel ca cele mai multe aspecte ale frumuseții, părul sănătos se datorează unei diete echilibrate și ale unui stil de viață activ. Cu toate acestea, există câteva trucuri care îi pot schimba aspectul de la suprafață. Descoperă care sunt principalele uleiuri pentru creșterea sănătoasă a părului și cum pot fi folosite acasă.
Catine.ro
Ultimele știri