Antena Căutare

Premiile "Motorul Anului 2010" - BMW, in ture maxime!

BMW continua traditia victoriilor fara drept de apel in ceea ce priveste premiile “International Engine of The Year”. In 2010, constructorul bavarez s-a impus la patru categorii: 1.4/1.8 litri, 1.8/2.0 litri, 2.5/3.0 litri si 3.0/4.0 litri.

Categoriile de 2.5/3.0 litri si 3.0/4.0 sunt dominate traditional de BMW, cu un total de 21 titluri, dintr-un total de 24 posibile. Cele patru trofee adunate anul acesta de BMW duc la 50 numarul premiilor acumulate de bavarezi in ultimii 12 ani. La categoria "Sub 1.0 litri", premiul a fost obtinut de Toyota, pentru al patrulea an consecutiv. La 1.0/1.4 litri a invins TSI-ul Volkswagen. Iar la sectiunea 2.0/2.5 litri trofeul a fost adjudecat de Audi, cu motorul turbo in cinci cilindri de 2.5 litri si 340 CP. Mercedes si-a adjudecat prima pozitie a podiumului in "lumea greilor" la agregatele de peste 4.0 litri, cu 6.2 AMG.

Propulsorul diesel BMW de 3.0 litri TwinPower Turbo, care dezvolta 306 CP, s-a impus in clasa 2.5/3.0 litri, pentru al patrulea an consecutiv. Echipat acum si cu tehnologia Valvetronic noul motor are eficienta crescuta si se remarca printr-un cuplu maxim de 400 Nm, pe o plaja de turatii impresionanta: intre 1200 si 5000 rpm!!!. Acest propulsor echipeaza modelele BMW Seria 1 Coupe si Cabrio, BMW Seria 3, BMW Seria 5, BMW X5, BMW X6 si BMW Seria 7.


Modelul BMW M3 este beneficiarul unora din cele mai de succes motoare din lume. Acesta a fost al 8-lea premiu pe care un propulsor care echipeaza BMW M3 l-a obtinut in 11 ani si al patrulea consecutiv pentru motorul de 4.0 litri V8 aspirat, de 420 CP.

VEZI cum functioneaza 1.4 TSI-ul Volkswagen

Patru cilindri cu Variable Twin Turbo a fost primul diesel recompensat cu premiul "Best New Engine of the Year", in 2008. De asemenea, a fost primul motor pe motorina in productia de serie care a depasit bariera de 100 CP pe litru, oferind 204 CP la 1995 cmc. Acum se impune in clasa motoarelor de 1.8/2.0 litri, impresionand nu numai prin putere, ci si prin eficienta. De exemplu, modelul BMW 123d Coupe, echipat cu acest motor, realizeaza un consum mediu de 5,2 litri per 100 km, in ciclu mixt EU, si un nivel al emisiilor CO2, de 138 grame per km. Acestea sunt un bun exemplu al realizarilor pe care le ofera strategia de dezvoltare BMW EfficientDynamics.

De asemenea, propulsorul de 1,6 litri, cu patru cilindri, Twin Scroll Turbocharger si injectie directa pe benzina - aflat in echiparea MINI Cooper S, MINI Cooper S Cabrio si Clubman - a repetat seria de victorii din ultimii trei ani la categoria motoarelor cu o cilindree de 1.4/1.8 litri. Din luna martie acest propulsor este disponibil intr-o versiune crescuta de putere, dezvoltand acum 184 CP. Remarcabil este si cuplul motor maxim de 240 Nm oferit pe o plaja de turatii intre 1600 - 5000 rpm. Consumul mixt conform ciclului de testare EU este de 5,8 litri pentru versiunea MINI Cooper S cu cutie manuala.

Best New Engine of 2010: Fiat 1.4 MultiAir Turbo

Green engine of the year: Toyota 1.8 Hybrid

Best Performance Engine: Mercedes 6.2 AMG


Engine of the Year
Premiul "International Engine of the Year" este acordat cu incepere din 1999 de un juriu international format din jurnalisti din domeniul auto. Anul acesta, echipa de experti a fost compusa din 65 de jurnalisti din 32 de tari - printre acestea s-au numarat SUA, Japonia, China, Rusia, India, Germania, Franta, Noua Zeelanda, Coreea de Sud, Africa de Sud si Romania. Premiile sunt acordate pentru 11 categorii, precum si pentru castigatorul clasamentului general. Ceremonia de decernare a avut loc pe 23 iunie.

FOTO: BMW Seria 3 2012, fotografiat pentru prima oara la teste... Foto&Video / Fete si masini tunate - Swiss Tuning Show 2010...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia)
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia) Marti, 30.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x