Poti sa te distrezi cu masina fara a scoate pistolul din pompa de benzina? Desigur, doar ca trebuie putina organizare. La noi a fost mai simplu, pentru ca jumatate de treaba fusese deja facuta de altii, mai precis de organizatorii regatei de veliere EDOX, care pregatisera pentru ambarcatiunile prezente in portul Eforie Nord un concurs cu desfasurare in doua zile: prima de viteza si a doua de indemanare.
In prima zi, traseul barcilor a presupus plecarea din Eforie Nord spre Costinesti, cu retur in acelasi punct din care s-a plecat. Regula de baza: ambarcatiunile nu folosesc motoarele din dotare decat la iesirea si intrarea in port – din motive de siguranta. In rest, vantul este singura sursa de energie aprobata pentru aceasta regata. TopGear nu a bagat un velier in concurs, dar a gasit o solutie la fel de ecologica pentru a participa intr-o cursa in care busonul rezervorului de carburant trebuie sa ramana sigilat. Aceasta solutie se numeste Opel Ampera si reprezinta cel mai avansat automobil electric cu autonomie extinsa. Cei au fost in jungla in ultimul an si nu stiu despre ce este vorba pot gasi detalii aici, iar pentru restul curiosilor pot doar sa spun ca ne-am bagat in aceasta provocare stiind ca dupa parcurgerea celor 50 de kilometri in mod electric, ne putem baza pe inca 450 de kilometri furnizati de motorul termic. Insa asta ne-ar fi atras descalificarea, asa ca tinta noastra a fost sa ne incadram in cei 50 de kilometri electrici.
Regulile cursei au fost foarte simple: velierele pleaca in regata lor pe ruta mentionata mai devreme, iar Opel Ampera trebuie sa indeplinesca sarcinile puse la cale de organizatori fara a consuma nici o picatura de combustibil petrolifer. Cine ajunge primul in port la Eforie Nord este declarat castigatorul zilei.
Misiunea a fost indeplinita cu succes in fix 1 ora si 16 de minute, la care s-au adaugat cele 28 de minute necesare traversarii Constantei si parcarii in portul Eforie Nord.
Emotiile nu au lipsit, pentru ca imediat ce am terminat de trasat si X-ul pe harta, autonomia electrica scazuse la ingrijoratoarea valoare de 17 kilometri, ceea ce a insemnat ca pe sosea am inchis geamurile, aerul conditionat si radioul. Plus ca viteza de deplasare nu a trecut de 50 km/h. Insa totul e bine cand se termina cu bine, mai ales cand ajungi primul la linia de sosire.
CITESTE mai multe in Top Gear!