Renault tot încearcă să cocheteze cu segmentul limuzinelor, dar nu-şi găseşte identitatea. În anii ’ 80-’90, a impresionat cu tehnologizatul şi elegantul Renault 25, apoi cu rafinatul Safrane. Experimentul Vel Satis a eşuat însă, iar Latitude rezonează mai mult cu Samsung, decât cu adversarii europeni din clasa ’D’. Dar, cine ştie, poate noul Talisman, ce înlocuieşte în gamă atât Laguna, cât şi Latitude, va fi o carte câştigătoare, mai ales ca se are în plan şi un break... Deşi, să schimbi de patru ori numele luxului în 30 de ani, nu prea e semn bun.
Constructorul francez este destul de secretos în privinţa lui Talisman, model ce va fi prezentat în premieră pe 6 iulie (modelul din ilustraţie este destinat pieţei asiatice). Totuşi, maşina a fost surprinsă camuflată în teste şi au mai transpirat şi ceva informaţii. Noua navă-amiral Renault are la bază platforma CMF, dezvoltată împreună cu Nissan. Deci, s-ar putea să ne aşteptăm şi la un nou Maxima. Iar design-ul este mult mai agresiv decât cel al gamei actuale Renault. De pe lista opţionalelor nu vor lipsi farurile cu tehnologie Full-LED, direcţia pe patru roţi, pilotul automat adaptiv şi o mulţime de sisteme de siguranţă şi asistenţă, pentru ca maşina să se lupte de la egal la egal cu Skoda Superb, Ford Mondeo , Mazda 6 sau Volkswagen Passat.
Oficial, despre Talisman nu s-a spus decât că reprezintă un nume carismatic, care evocă putere și protecție. Format din trei silabe, numele Talisman evocă forța și energia noului model. În acelasi timp, Talisman este ușor de pronunțat și de înteles în orice limbă din lume. Rămâne de văzut ce va avea şi sub capotă, paleta oferită de concurenţă fiind extrem de bine condimentată, inclusiv cu sisteme de tracţiune integrală.