Permisele de conducere expirate mai sunt valabile încă 3 luni de la încetarea stării de alertă. Măsura este luată de autorităţi pentru a evita formarea cozilor la ghişee, astfel că șoferii își pot face o programare online.
Ministerul Public a precizat, miercuri, că după încetarea stării de alertă, dovezile înlocuitoare ale permiselor de conducere - cu drept de circulaţie rămân valabile pentru o perioadă de 10 zile, până la data de 18 martie 2022 inclusiv, astfel că persoanele care doresc să îşi prelungească dreptul de circulaţie, în condiţiile art. 111 alin. 6 din OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, trebuie să se adreseze în cel mai scurt timp unităţii de parchet competente.
După încetarea stării de alertă, dovezile înlocuitoare ale permiselor de conducere, cu drept de circulaţie, rămân valabile pentru o perioadă de 10 zile, până la data de 18 martie 2022 inclusiv
”Reamintim persoanelor interesate, implicate în dosare penale, prevederile art. 4 alin. 6 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, conform cărora, după încetarea stării de alertă, dovezile înlocuitoare ale permiselor de conducere - cu drept de circulaţie rămân valabile pentru o perioadă de 10 zile, până la data de 18 martie 2022 inclusiv”, afirmă Ministerul Public.
Ministerul recomandă persoanelor care doresc să îşi prelungească dreptul de circulaţie, în condiţiile art. 111 alin. 6 din OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, să se adreseze în cel mai scurt timp unităţii de parchet competente şi să îşi exprime disponibilitatea privind comunicarea prin poşta electronică a ordonanţelor parchetului, potrivit news.ro.
Documentele necesare:
- Actul de identitate
- Dovada plății taxei
- Fișa medicală
- Permisul de conducere expirat, în original
Starea de alertă a încetat, miercuri, pe teritoriul României, astfel că au fost anulate şi toate restricţiile impuse prin această stare excepţională.
”Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor informează că, începând cu data de 09.03.2022 își încetează aplicabilitatea Hotărârea Guvernului nr.171/2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României și stabilirea măsurilor ce se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19,
Reamintim faptul că în perioada stării de alertă, conform actelor normative în vigoare, valabilitatea permiselor de conducere/autorizațiilor de circulație provizorie a fost menținută pe întreaga durată a acesteia și se va menține pentru încă 90 de zile, pentru a permite efectuarea demersurilor în vederea eliberării unor noi documente (cca.500.000).
Pentru evitarea aglomerației la sediile serviciilor publice recomandăm cetățenilor aflați în această situație, să solicite preschimbarea documentelor în timp util, parcurgând următorii pași:
- efectuarea programărilor online pe site-ul www.drpciv.ro,
- achitarea contravalorii documentelor solicitate (prin intermediul CEC, BCR, rețeaua de stații SelfPay, online – ghișeul.ro sau drpciv.ro secțiunea servicii online - plăți, mandat poștal, etc.)
- pregătirea documentelor necesare pentru preschimbarea permisului de conducere/înmatricularea vehiculelor (lista documentelor se regăsește pe site-ul www.drpciv.ro, secțiunea documente și formulare).
- prezentarea la sediu conform programării.
Stadiul emiterii documentelor poate fi urmărit, în timp real, pe site-ul www.drpciv.ro, secțiunea servicii online – emitere permis/emitere certificat.
In funcție de evoluția solicitărilor vor fi aplicate măsuri la nivelul serviciilor publice comunitare regim permise în sensul redistribuirii personalului disponibil” informează DRPCIV.
(P) Cum să conduci mereu în siguranță. 3 intervenții pe care nu ar trebui să le amâni...