Antena Căutare

STUDIU: Istoricul de daune al maşinilor second-hand dezvăluie, în medie, mai mult de trei daune per maşină

În România încă se vând maşini cu daune majore, întrucât majoritatea cumpărătorilor se limitează la verificarea kilometrajului, iar numărul mediu al daunelor per maşină este mai mare de 3, potrivit unui studiu efectuat de platforma InspectorAuto.ro şi transmis joi.

În România încă se vând maşini cu daune majore, întrucât majoritatea cumpărătorilor se limitează la verificarea kilometrajului, iar numărul mediu al daunelor per maşină este mai mare de 3, potrivit unui studiu efectuat de platforma InspectorAuto.ro şi transmis joi.

Majoritatea cumpărătorilor români de maşini uzate se limitează la verificarea kilometrajului şi dacă acesta se confirmă nu trec mai departe la verificări tehnice sau de daunalitate. Din această cauză, vânzarea unei maşini cu o daună majoră ascunsă dar cu kilometri reali se poate face relativ repede şi fără prea mari bătăi de cap, potrivit studiului.

”Din totalul maşinilor verificate pe InspectorAuto.ro în primele 8 luni din 2019 pentru aflarea istoricului de daune, procentul de autoturisme cu cel puţin o daună ascunsă se menţine în continuare ridicat, la 60%. Potrivit raportului InspectorAuto.ro, s-a constatat că valoarea medie de reparaţie a maşinilor cu daune a fost de 6.600 euro, iar rata de daunalitate a fost de 3,19 per maşină”, se arată în comunicat.

De asemenea, din totalul autoturismelor pentru care s-a verificat istoricul de daune în aceeaşi perioadă, 18% au avut daune majore a căror valoare de reparaţie a fost de peste 10.000 euro.

Articolul continuă după reclamă

"Prin îmbogăţirea bazei de date cu maşini avariate şi lansarea unui nou tip de raport de daune, putem să vedem exact zona afectată a maşinii, dacă au sărit airbag-urile, dacă maşina a fost răsturnată sau dacă a avut un accident frontal", a declarat Mihai Cune, fondatorul platformei de verificări online a maşinilor.

Specialiştii recomandă verificarea maşinilor rulate înainte de cumpărare pentru că în spatele unei maşini impecabile se poate ascunde o fostă daună totală sau o maşină care a avut daune majore. De multe ori aceste maşini au kilometri reali şi cumpărătorii odată trecând de acest filtru nu mai merg mai departe cu verificările.

”Pentru că nu putem avea pretenţii de la o maşină second-hand să fie ca nouă, anumite probleme sunt acceptabile şi ar trebui incluse la uzura normală a maşinii. Spre exemplu, dacă avem o aripă vopsită sau înlocuită, o bară revopsită, un parbriz schimbat, sunt chestiuni acceptabile, atât timp cât reparaţiile sunt de calitate, iar achiziţia se face la un preţ corect. Însă dacă am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stâlpii, pragurile, structura de rezistenţă, airbag-urile etc., mai bine căutăm altă maşină”, se arată în comunicat.

InspectorAuto.ro oferă istoricul de kilometri şi daune al unei maşini second-hand pe baza seriei de şasiu şi are o bază de date de peste 7 milioane de înregistrări.

Sursa : news.ro

Un ONG cere premierului Dăncilă să se implice pentru a debloca lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva... Cum este bine să lași mașina parcată: În viteză, pe liber sau cu frâna de mână trasă?...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 15 noiembrie 2024. Andrei Urs și Vlad Condurache au câștigat suma de 15000 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 15 noiembrie 2024. Andrei Urs și Vlad Condurache au câștigat suma de 15000 de lei Vineri, 15.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x