La opt ani de la lansarea primului model low-cost Dacia, Logan (2004), gama constructorului roman, ce cuprinde 6 modele de baza, inclusiv SUV-ul Duster, a ajuns la aproape o treime din vanzarile totale ale Renault, de 2,72 de milioane de vehicule. Iar, in curand, Renault va inaugura o noua fabrica-gigant in Tanger (Maroc), unde se vor asambla pana la 340.000 de vehicule pe an (Dacia Lodgy, Dacia utilitara si inca un model, tinut deocamdata secret).
Daca romanii si oficialii Renault pot fi mandrii de succesul Dacia, nu acelasi lucru se poate spune insa despre muncitorii francezi, productia Renault din Franta reducandu-se constant. Explicatia este pur economica. Costul fortei de munca in fabrica de la Pitesti este de circa 1 euro/ora, in timp ce in Franta ajunge la 20 euro/ora.
Iar in Maroc e si mai si. Daca in Romania salariul unui muncitor la Dacia este de circa 450 de euro, in Tanger scade la 250 de euro.
De asemenea, Renault mai produce masini low-cost in India, Africa de Sud, Iran, Brazilia, Rusia si Columbia.
Sindicatele franceze afirma insa ca trebuie sa existe un echilibru intre uzinele Renault din Europa, in privinta volumului de productie. Iar potrivit CFE-CGC, cel mai mare sindicat al Renault, grupul nu trebuie sa abandoneze piata franceza si europeana prin concentrarea numai pe vehicule entry-level.