Antena Căutare

Test Drive: Opel Corsa 1.3 CDTI - Praslea cel voinic

Noul Opel Corsa a fost dus la sala de fitness, alaturi de Insignia si Astra, pentru a-si lucra putin corpul in ton cu fratii sai si a capata forta. Antrenamentul i-a prins bine, imaginea de ansamblu fiind mai sportiva si mai rafinata, dar facelift-ul, tot facelift ramane.

Praslea familiei din Russelsheim ramasese cam singurul din gama nealiniat la stilul initiat de Insignia. Si, cum Corsa este unul dintre cele mai bine vandute modele Opel de la aparitia sa pe piata, in 1982, si pana in prezent, cu o cota de circa 30% din totalul masinilor comercializate, schimbarea la fata era naturala.

Sportivitate indusa - 8/10

Plecand de la design-ul deja existent si preluand cateva linii indraznete de la Insignia, specialistii au reusit sa-i contureze noului Corsa o imagine mult mai puternica si agresiva. Sportivitatea este indusa de modificarea proportiilor grilelor superioare si inferioare ale calandrului si de parasocul fata, redesenat cu multa atentie.

In timp ce, cel mai puternic efect vizual il au noile blocuri optice fata, sculptate in stil Insignia, ce inglobeaza si luminile de zi in forma de "aripa".

Ambianta si flexibilitate - 8/10

Articolul continuă după reclamă

Noul Corsa are un interior complet revizuit. Sunt disponibile o serie de materiale noi, de buna calitate, precum numeroase elemente ce pot fi personalizate. Plansa de bord are o arhitectura mai sportiva, iar grija pentru detalii si culorile expresive creaza o ambinata placuta. Ergonomia este la ea acasa, iar in cosola centrala se poate integra noul sistem de navigatie Touch&Connect, cu ecran tactil de 5 inch si harti 2D si 3D.

2011/07/21//335126-bord.jpg

Interesant, da. Dar exista si o mica problema: display-ul este pozitionat prea jos, la nivelul schimbatorului de viteze, iar urmarirea indicatiilor pe ecran poate fi periculoasa in trafic. E ca si cum te-ai zgai non-stop la pictograma de pe schimbatorul de viteze, sa vezi in ce treapta bagi.

Pe de alta parte, flexibilitatea Corsei este maxima. Bancheta spate fractionabila se poate plia, ca la majoritatea masinilor, pentru a fi transportate obiectele mai voluminoase. Dar suportul pentru biciclete FlexFix este unic! Acesta se ascunde in parasocul spate, cand nu aveti nevoie de el, iar cand este scos poate duce fara probleme doua "bicle".

2011/07/21/335141-flex-biciclete.jpg

Comportament rutier - 7/10

Pozitia la volan este buna, iar daca "covrigul" dispune de incalzire (optional) atingerea sa este o placere, chiar daca afara sunt si -20 de grade Celsius. N-a fost cazul, dar nu se stie niciodata! La cum ardea Soarele, ar fi fost nevoie de unul refrigerat, insa asa ceva inca nu exista. Ar fi o idee!

La drum, am pornit cu ecoFLEX-ul 1.3 CDTI de 95 CP. Prin urmare, asteptari prea mari nu aveam, dar motorasul a tinut cu incapatanare sa ma contrazica. Cuplul de 190 Nm, disponibil intre 1.750 si 3.250 rpm, confera reprize foarte bune, daca se indexeaza des si corect vitezele. Iar consumul tine cu buzunarul! N-a fost de 3,5-3,6 litri/100 km, cat scrie in cartea tehnica, dar nici 3,9-4,0 litri/100 km nu e rau, in conditiile in care traseul a cuprins atat zone urbane, cat si sprinturi pe sosea sau autostrada.

Nu acelasi lucru se poate spune insa despre benzinarul de 1.4 litri. Desi are o putere similara, acesta urca greu in ture si pare sugrumat. Aspectele Eco sunt "de vina"!

Directie fara raspuns

Opel se lauda ca a optimizat sasiul si sistemul de directie, pentru a spori confortul si placerea de a conduce. In ceea ce priveste confortul, operatia le-a reusit, nimic de zis. Suspensiile Corsei absorb eficient si fara zgomot denivelarile iar, chiar si la viteze superioare, de 140-150 km/h, habitaclul este bine insonorizat.

Directia asistata electric/electronic (EPS) este insa departe de a-ti conferi placere. Daca la viteze mici sau la manevrele de parcare, usurinta cu care se misca volanul este binevenita, lipsa de feedback la viteze mai mari, nu.

Mai mult, pe virajele abordate mai in forta, din cauza ca in "covrig" nu simti cum citesc rotile drumul, sunt necesare manevre de corectie intuitive continue, iar masina pare instabila, desi ea sta bine pe drum.

Pret - 9/10

10.465 de euro (TVA inclus) este pretul de baza pentru Corsa 1.0 Twinport Ecotec

Verdict - 32/40

Noul Corsa este o masina excelenta de oras iar daca este dotata si cu suportul special pentru biciclete (FlexFix) aproape ca nu are rival. Ca la majoritatea modelelor mici, cuplul motoarelor diesel se impune in fata performantelor celor pe benzina.

Date tehnice - Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX

Pret 12.755 euro (TVA inclus)
Performante 0-100 km/h 12,7s
Viteza maxima 172 km/h
Consum mixt 3.7 l/100km
Capacitate cilindrica 1.248 cmc
Putere maxima 95 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim 190 Nm/1.750 rpm
Emisii CO2 98g/km

Partea electrica - slabiciunea masinilor moderne... FOTO! Noul McLaren MP4 isi schimba sonorul. La motor!...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 22 noiembrie 2024. Mihai Găinușă și Oana Paraschiv luptă pentru visul lui Tudor de a ajunge un mare pianist
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 22 noiembrie 2024. Mihai Găinușă și Oana Paraschiv luptă pentru visul lui Tudor de a ajunge un mare pianist Vineri, 22.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x