Antena Căutare

Test Drive: Renault Fluence Z.E. - 100% electric

Renault a venit in Romania cu primele doua masini electrice: Fluence Z.E. si Kangoo Express Z.E. Greu de spus cine se va incumeta sa cumpere o astfel de masina in lipsa unei infrastructuri.

I-am asteptat pe americani 50 de ani. Poate nu va dura atit pina cind si in Romania se va crea o infrastructura pentru masinile electrice. Renault a facut un pas important si a adus in Romania doua modele alimentate 100% electric. Adica zero emisii, fara teava de esapament, fara cilindree, fara ulei de motor, fara apa. Adio cu motorul termic!

Primul drive-test cu un Renault Fluence electric! Pornesti motorul. Clasic, la cheie. Nu stii cind s-a intimplat asta pentru ca nu exista nici o poluare fonica. Auzi un zumzet. Ca sa va faceti o idee, aduce cu cel pe care-l auzi intr-un troleibuz, dar la o scara mult mai mica.

Din aceasta cauza, francezii inca lucreaza la un sistem de avertizare sonora. Sint prea silentioase, iar acest sistem ii va avertiza fonic pe cei din jur ca se apropie masina. El va fi activ pina la o viteza de 30 km/h. Dupa aceasta viteza se considera ca zgomotul produs de rulajul anvelopelor este suficient!

Inginerul lui Renault, adus din Franta, iti arata ca motorul este pornit, dovada fiind un martor luminos de culoare verde sub forma de cheie.

Pornim in drive test. De fapt, n-a fost chiar o testare a Fluence-ului electric. A fost o scurta intilnire derulata pe citiva kilometri.

Masina avea viata in ea. Vorbim despre un motor electric de 70 kW/95 CP care ofera un cuplu motor de 226 Nm. Diferenta dintre un motor termic si unul electric: cuplul maxim intervine la un anumit numar de rotatii, in timp ce la cel electric el intra in actiune de la "0" turatii.

Dar parca nu viteza era lucrul care te interesa cel mai mult. Sigur, trebuia sa vezi si ce se intimpla in jurul tau, e obligatoriu, dar la fel de important era sa monitorizezi cum stai cu energia. Totul este monitorizat in ceasurile de la bord. Apropo, acesta este identic cu Fluence-ul pe care-l stie toata lumea, doar functiile ceasurilor difera. Esti dependent de baterie. Cel mai important element al masinii. Te lasa in drum, atunci ai o problema. E o altfel de pana prostului. Pet-ul de doi litri nu-ti mai este de ajutor, iar gluma romaneasca "hai sa-ti dau o galeata de curent" poate reveni in actualitate!


26.000 de euro va costa un Renault Fluence Z.E, lansarile comerciale la nivel international vor avea loc in a doua jumatate a lui 2011

22.000 de euro este pretul pentru un Kangoo Express Z.E. cu 5 locuri

CITESTE mai mult in Gazeta Sporturilor!

Galerie Foto: Fetele de la Shanghai Motor Show 2011... Galerie Foto: Masinile lui James Bond...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 3: Steak de vită cu sos de parmezan cu trufe Marti, 16.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x