Antena Căutare

Test Drive: Volkswagen Amarok, provocarea germana

Mitsubishi L200, Toyota Hilux, Nissan Navara, Ford Ranger, Mazda BT-50, Isuzu D-MAX. Daca vi se pareau prea putine pe segment, utilitarele off-road s-au mai imbogatit cu un membru, si inca unul care isi propune sa devina lider in clasa: VW Amarok.

Misiune indrazneata, insa cand ii deconspiri pedigree-ul Volkswagen, parca te pune putin pe ganduri declaratia constructorului german. Volkswagen Amarok, caci despre el vorbim, a venit in sfarsit in Romania, dupa o asteptare care a durat un an. Adica prea mult, avand in vedere ca pick-up-ul a luat deja contact cu Raliul Dakar in editia 2010.

Deocamdata disponibil intr-o singura versiune de caroserie, cu cabina dubla (cabina simpla urmeaza sa fie lansata peste putin timp la nivel mondial, in Africa de Sud), Amarok aduce la design in partea frontala cu Touareg, in special, si cam cu toate modelele Volkswagen, in general.

Ceea ce distorsioneaza insa putin cu caracterul sau de masina robusta sunt grupurile optice fata, subdimensionate in raport cu restul masinii. In rest, Amarok arata bine, respira aer de off-roader, iar per­formantele in domeniu ii sunt date de un sasiu cu totul nou.

Motorizarile disponibile pe Amarok sunt in numar de doua, ambele diesel de aceeasi capacitate, adica 2.0 litri, cu variante diferite de putere, 122 CP si 163 CP. Cu ultimul propulsor a fost dotat si modelul testat in urma cu doua saptamani prin imprejurimile lacului de acumulare de la Vidraru.

Articolul continuă după reclamă

Cuplul de 400 Nm raspunde prezent intre 1.500 rpm si 2.500 rpm, iar rezultatul este ca Amarok da dovada de multa usurinta, indiferent ca vorbim de urcarea unei pante in off-road cu motorul sub 1.500 rpm sau ca ne referim la apasarea mai ferma a pedalei de acceleratie in cazul unei depasiri pe sosea.

Motorul lucreaza impreuna cu o transmisie manuala in sase trepte, care au curse scurte si precise. De fapt, cele mai scurte intalnite la vreo utilitara pana in prezent. Ansamblul motor-cutie functioneaza bine, fiind graitor faptul ca, la 150 km/h in conditii de autostrada, acul turometrului statea cuminte la 2.800 rpm.

Tractiunea testata a fost 4x4 nepermanenta, 4MOTION Heavy Duty, cu cutie de transfer cu reductor, putand fi dotata op­tio­nal cu un diferential spate care se blocheaza electronic. In general, raportul de distributie a puterii este de 40:60, dar prin actionarea unui buton acesta poate varia, in functie de conditiile de drum. Pentru conditii extreme de rulare exista reductorul, dar in traseul de off-road abordat n-am avut nevoie de el, deoarece a avut o dificultate cel mult medie.

Calitatile in off-road sunt date si de cifrele specifice: unghi de atac de 28 de grade, unghi de degajare de 23,6 grade, unghi de rampa 23 de grade, inclinarea laterala 50 de grade (inclusiv incarcata in intregime), in timp ce adancimea maxima a va­dului este de jumatate de metru. Rampa ma­xima abordabila este de 45 de grade, tot in conditii de sarcina maxima!

Consumul inregistrat in conditii de autostrada, la o viteza de croa­ziera putin peste 130 km/h, s-a situat la 10,8 litri la suta, in timp ce pe sosea nationala a scazut pe la 7,5 litri la suta. Cum rezervorul are o capacitate de 80 de litri, Amarok poate depasi fara dificultate pragul psihologic al unei au­to­no­mii de peste 1.000 de kilometri. Per­formantele sale nu se opresc aici: atinge 100 km/h in 11,1 secunde, iar viteza maxima este de 181 km/h.

Tinuta de drum este foarte buna, peste ce ofera de obicei un „caraus" din segmentul pick-up-urilor. Amarok se simte bine inclusiv pe sosea, iar directia seamana bine ca feedback cu cea a unui turism. Se intareste la viteze mai mari, este ferma si precisa, in timp ce in off-road este usor de manevrat. Desi are suspensii pe foi, este surprinzator de confor­tabil.

Pentru protectia motorului si a celorlalte elemente exista scuturile metalice. La capitolul sigurantei, masina a bifat patru stele EuroNCAP. Modelul testat a beneficiat de ESP in standard, patru airbag-uri, ABS cu functie de Off-road si stabilizare a remorcii, asistenta la urcarea si coborarea din panta. Am lasat la urma interiorul, deoarece Amarok s-a dovedit aici de o versatilitate totala. Are cel mai mare spatiu din segment pentru pasageri, iar bordul este preluat din gama Volkswagen, cu micile ajustari firesti pentru asezarea pe segment.

Materialele sunt bune, poate unele excesiv de dure. Scaunele pot fi din material textil, dar si din piele, in timp ce toate modelele au cotiera. Exista spatii suficiente de depo­zitare, precum si trei prize de 12 volti. Intre turometru si vitezometru se gaseste un display multi-functional, unde pot fi afisate autonomia, consumul mediu si consumul instantaneu.

In versiunea de echipare Trendline, cea testata, am avut parte de aer conditionat semi-automat „Climatic". Tot aici, Amarok a primit sistem audio radio RCD 210, cu CD-player compatibil MP3, interfata pentru telefonul mobil si patru boxe de 20W, dar lista poate continua optional cu sistemul de radionavigatie RNS 315, cu touchscreen color, Bluetooth, conexiune AUX-IN si slot pentru card SD.

Cu o suprafata totala de incarcare de 2,52 metri patrati, bena reprezinta un alt atu, mai ales ca intre pasajele rotilor ofera o latime de 1,22 m, ceea ce reprezinta cea mai buna valoare din clasa. Poate primi incarcatura de dimensiunea unui europalet, in timp ce sarcina maxima se ridica la 1,15 tone.

Pretul pentru versiunea de baza, 4x2, este de 23.559 (TVA inclus). Cel mai ieftin 4x4 costa 20.600 de euro, plus TVA, in timp ce modelul testat, in varianta de echipare Trendline, se ridica la 30.851 de euro, cu tot cu TVA. Important pentru costuri, VW Amarok respecta normele de po­luare Euro 5!

Date tehnice Volkswagen Amarok
2.0 BiTDI 4MOTION Trendline
Cilindree: 1.968 cmc
Putere: 163 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 400 Nm/1.500 - 2.000 rpm
Transmisie: manuala, cu sase rapoarte
Acceleratie 0-100 km: 11,1 secunde
Viteza maxima: 181 km/h
Consum mixt: 7,9 litri
Pret: 30.851 (TVA inclus)

Sursa: Jurnalul National

Aston Martin Anderson DBS - Lordul psihopat... Tuning: Mercedes SLS AMG by FAB Design...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei Miercuri, 20.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x