Din tara elanilor, a frigului si a mobilierului inteligent, vine Volvo V40 Cross Country - evolutia fireasca a compactului V40. Am testat cea mai fioroasa versiune, T5AWD Kinetic, chiar la ea acasa, prin padurile si pe lacurile inghetate din nordul Suediei.
Pe sosea, fie ea curata sau acoperita de zapada, V40 Cross Country se simte la fel de bine, in elementul lui. Totusi, cele mai mari satisfactii le ai pe un covor virgin de macadam sau zapada, fara grija radarelor si cu gandul la probele speciale din WRC. Fata de V40, garda la sol este mai mare cu 40 de milimetri, adica un total de 145 de milimetri, suficienti pentru evitarea pietrelor si bolovanilor rezonabili. Buturugile si sleaurile forestiere trebuie insa tratate cu atentia cuvenita.
In Romania, vor fi disponibile motorizarile diesel D2 (115 CP, transmisie manuala 6 trepte), D3 (150 CP, transmisie manuala 6 trepte si automata 6 trepte), D4 Kinetic (177 CP, transmisie manuala 6 trepte si automata 6 trepte) si cele pe benzina T4 (180 CP, transmisie manuala 6 trepte si automata Powershift 6 trepte). Toate acestea beneficiaza de tracțiune 4x2, singura 4x4 fiind T5AWD Kinetic, cu 254 CP si transmisie automata cu 6 trepte. Preturile incep de la 24.150 de euro si se termina la 35.500 de euro (TVA inclus).
Citeste in continuare pe www.topgear.ro