Vanzarile de autoturisme s-au plasat la numai 7.547 de unitati, fata de 8.017 unitati vandute in primele doua luni din 2013, conform datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), ceea nu suna promitator deloc. Daca aruncam un ochi insa spre scaderile procentuale din Portugalia (-48%), Grecia (-26%), Franta (-20%) si Italia (-18%), ne putem consola putin. Dar doar putin.
Introducerea timbrului de mediu va afecta vanzarea masinilor Euro III si IV inmatriculate inainte de 2007 si, deci, schimbarea lor cu unele noi. Iar limitarea deductibilitatii amortizarii autovehiculelor de firma va avea si ea un cuvant de spus in evolutia pietei in 2013. De exemplu, in luna februarie, vanzarile de masini noi au fost sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (81% din total). Dar din cauza deductibilitatii, din ce in ce mai multe companii vor fi, probabil, tentate sa mai traga ceva timp de masinile din parcuri.
Topul pe marci este condus dupa in continuare de Dacia, cu 1.927 unitati vandute (25,5% din total), urmata de Skoda (808 unitati / 10,7%), Volkswagen (759 unitati / 10,1%), Renault (492 unitati / 6,5%), Ford (435 unitati / 5,8%) si Hyundai (407 unitati/ 5,4%).
Iar in Topul modelelor, Dacia Logan conduce, fiind urmata de Duster, Skoda Octavia, Sandero si Renault Clio.
In ceea ce priveste piata second hand, aceasta continua sa creasca. Din cifre rezulta ca la fiecare autoturism nou vandut in Romania au fost aduse alte patru rulate.