Nu este singurul utilaj, dar printre cele mai zgomotoase. Praful face aerul aproape irespirabil. Putinele locuri de parcare se imputineaza si mai tare, din cauza lucrarilor. Caldura a venit in cel mai prost moment pentru locatari, amplificand senzatia de aer poluat. Lucrarile insa au o justificare indoielnica. Primaria Municipiului Bucuresti, prin Administratia Strazilor, a semnat in 2005 contracte cu sase firme pentru intretinerea strazilor si trotuarelor.
In contractele incheiate este prevazuta intretinerea anuala a arterelor, problema fiind ca intelegerea este pe cinci ani. Ce te faci, insa, daca nu ai ce sa intretii? Ca si cand Administratia Strazilor ar verifica daca se munceste sau se sta degeaba, firmele imbogatite substantial prin semnarea contractelor cu Primaria revin periodic asupra lucrarilor.
Raspunsurile vin cel mai evident in ordine inversa: finantarea se duce pe desfacerea unor trotuare «asternute» in urma cu aproape doi ani si pe pavarea, din nou, a strazilor. Nu este nevoie sa existe gropi, crapaturi sau orice altceva. Cooperativa «Munca in zadar» functioneaza de minune, mai ales cand vine vorba de acapararea unor sume de bani. Este foarte simplu.
Lasand la o parte, din dorinta de a nu fi carcotasi, acuzatiile ca nu s-ar face licitatie pentru executarea lucrarilor, ca preturile sunt exagerate in multe cazuri, ca s-ar fura «ca in codru», ramane o situatie evidenta: primul pas pe care trebuie sa il faca o firma, pentru a avea profit, este sa aiba activitate. Primaria a avut grija sa ofere unor firme ca Delta A.C.M. activitate din plin.
Tot articolul, in Jurnalul National
Oamenii de afaceri: Executivul a legiferat saracia intr-o tara bogata... IT: Licenta pentru televiziune digitala poate sa vina “la pachet” cu peste 60.000 de echipamente de receptie...