Piata auto din Franta, cea de-a doua ca marime din Europa, dupa Germania, este in cadere libera, in iulie scazand cu 7%, la 149.000 de unitati, iar in primele sapte luni, cu 13,5%, la 1,2 milioane, potrivit datelor publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile. Iar "parintele" Dacia, grupul Renault a tras linie in iulie cu -5,8%, ceea ce a facut ca declinul la sapte luni sa ajunga la 14% (352.897 unitati). Cu toate acestea, vanzarile constructorului pitestean, chiar daca anumite modele se fabrica in Maroc, s-au dublat. Iar cota de piata a Dacia in Franta a urcat in iulie de peste doua ori, de la 2,86% anul trecut la 6,13%.
Coincidenta sau nu, in mai-iunie a fost lansat pe piata franceza si primul monovolum "low-cost" din istoria Dacia, Lodgy, care, avand in vedere saltul cifrelor, ar putea deveni un nou "best-seller". Pentru ianuarie-iulie, cota de piata a avansat de la 3,78% anul trecut, la 4,2%, iar, in lunile ce urmeaza, Dacia ar putea sa mearga si mai bine, dupa inceperea livrarilor autoutilitarelor usoare Dokker si Dokker Van. De asemenea, in urmatoarele 6-8 luni, cu ocazia saloanelor auto de la Paris (toamna) Geneva (martie 2013), Dacia va schimba modelele Sandero si Logan.
Profitul Renault a scazut cu 39% in primul semestru
Profitul net al celui de-al doilea constructor francez de masini, Renault a scazut cu 39% in prima jumatate a anului, la 746 milioane de euro. Iar grupul a anuntat ca anticipeaza pentru 2012 o contractie de 6-7%, comparativ cu anul trecut, mai mare cu 3% decat estimase anterior.
Marja operationala a Renault a coborat cu 24% fata de aceeasi perioada a anului trecut, de la 3% la 2,3% din vanzari. De asemenea, veniturile sale au coborat cu 0,8%, la 20,94 miliarde de euro. Dar declinul de 15% inregistrat pe piata europeana a fost compensat partial de un avans de 14% in alte regiuni ale lumii. Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, a declarat ca nu se asteapta la o recuperare semnificativa in anii urmatori.
Totusi, Renault a avut rezultate mai bune decat rivalul PSA Peugeot-Citroën, care a raportat o pierdere neta de 819 milioane de euro in primul semestru, fata de 806 milioane de euro profit in perioada similara a anului trecut, si a anuntat un plan dur de restructurare, ce prevede inchiderea uzinei din Aulnay si concedierea a 14 mii de oameni.