“Am ales Zimnicea pentru această investiţie deoarece este cel mai modern port la Dunăre, de pe teritoriul României, având cheu vertical şi putând opera 12 luni pe an, indiferent de nivelul fluctuant al fluviului. În plus, cea mai mare parte a activelor existau deja şi sunt în proprietatea noastră. Piaţa principală deservită, la import, va fi România (Zimnicea este chiar în centrul Câmpiei Române, inclusiv Băraganul) iar prin accesul foarte uşor la toate cele trei forme de transport, mărfurile pot fi duse oriunde în România, Bulgaria, Serbia, Ungaria, inclusiv Ucraina, pe barje”, spune Ioan Niculae, preşedinte Interagro.
Terminalul este deja în faza finală de dezvoltare – termen 2020, se va întinde pe 3 hectare şi va avea o capacitate iniţială de 350 - 400.000 de tone, la export, şi de circa 150.000 de tone, la import.
”În orizontul de timp 2022, estimăm o capacitate de export de peste 1 milion de tone”, anunţă reprezentanţii Interagro.
Îngrăşămintele ce vor fi comercializate prin intermediul terminalului zimnicean sunt de tipul celor azotoase (uree, azotat de amoniu, nitrocalcar, îngrăşăminte lichide), fosfatice/complexe şi pe bază de potasiu.
”Investiţia Interagro este de tip asociere în participaţiune cu Nitron (care este şi principalul colaborator internaţional pentru exporturi al Interagro), care ne va pune la dispoziţie, pentru importuri, îngrăşăminte DAP şi TSP, de producţie SUA şi Mexic (tot cu tehnologie SUA)”, precizează grupul.
Un prim vapor experimental de 19.000 de tone a fost adus în octombrie 2019.
”Produsele vor fi aduse în principal pe Dunăre, cu barjele, după ce sunt aduse pe nave maritime la Constanţa, cu descărcare directă în barje (s-au alocat 18 barje din proprietatea grupului pentru acest terminal)”, mai anunţă grupul.
Terminalul este deja în faza finală de dezvoltare, facilităţile de care beneficiază fiind: trei depozite mari (de până la 12-14.000 tone fiecare, închise complet) cu acces la toate cele trei sisteme de transport (auto, cale ferată şi naval/ barje cu posibilităţi de descărcare sau încărcare rapide (200 tone pe oră descărcare, 250 tone încărcare la vrac); două dane de operare în dublu sens, încărcare/ descărcare; două macarale de cheu de câte 16 tone şi este în faza de modernizare/control digital system; stâlpi şi estacadă de benzi, atât la descărcare cât şi la încărcare la fluviu/Dunăre; staţie de descărcare şi cântarire electronică CF.
”Ne aflăm în negocieri avansate pentru importul maşinilor de ambalat de la saci mici de 50 kg până la saci de 1.000 kg, cu încărcare automată în camioane şi vagoane”, adaugă reprezentanţii Interagro.
Tot terminalul va fi operat dintr-un singur centru de comandă automatizat.
Altfel, Interagro anunţă că producţia în fabricile de îngrăşăminte din România se derulează conform următorului grafic.
”Chemgas Slobozia funcţionează şi va funcţiona pe tot parcursul anului 2020. Donau Chem Turnu Măgurele este gata de pornire, cu toate reviziile făcute şi, în cateva zile, va porni. Ga Pro Co Chemicals Piatra Neamt urmează să fie repornită în maximum 2 luni de zile, după terminarea reviziilor. Amurco Bacău - în funcţie de terminarea şi livrarea a doua utilaje comandate din străinătate, prevedem începerea producţiei în iulie 2020. Nitroporos Făgăraş - fiind vorba de investiţii substanţiale şi de durată, prevedem repornirea instalaţiei de amoniacul şi a fabricilor de acid azotic şi azotat de amoniu îngrăşământ si poros/ tehnic, în trimestrul 1 2021”, arată datele Interagro.
Separat, combinatul de metanol Viromet Victoria va reporni la începutul lunii martie 2020.
Interagro este unul din cei mai mari actori agroindustriali integraţi ai României, operând şase fabrici de îngrăşăminte şi peste 40.000 de ha de teren agricol. Deţine şi operează, de asemenea, fabrici de procesare produse agricole şi investeşte constant în turism şi sport.
Nitron Group este printre cei mai mari traderi internaţionali de îngrăşăminte, cu un volum anual al comerţului de peste 6,5 milioane de tone, venituri de peste 2 miliarde de dolari şi prezenţă pe 5 continente.
Sursa : news.ro
Blugento lansează un serviciu de digital marketing pentru magazinele online partenere... Primăria Constanţa a semnat un contract de 20 de milioane de euro, fonduri europene, pentru modernizarea infrastructurii...