Toate băncile din România sunt obligate să raporteze la ANAF, lista persoanelor fizice sau juridice care îşi deschid sau închid un cont bancar. Măsura a intrat deja în vigoare.
Potrivit Codului de Procedură Fiscală, băncile vor trebui să raporteze Fiscului datele de identificare ale persoanelor care deţin dreptul de semnătură pentru conturi.
Conform reglementărilor în vigoare, instituţiile de credit sunt obligate ca, la solicitarea Fiscului, să comunice, pentru fiecare titular care face subiectul solicitării, toate rulajele şi/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum şi informaţiile şi documentele privind operaţiunile derulate prin respectivele conturi.
Până la finalul anului 2015, în baza reglementărilor vechiului Cod de procedură fiscală, băncile erau de asemenea obligate să transmită către ANAF mai multe date despre conturile deţinute de clienţii lor. Totuşi, instituţiile de credit nu erau obligate să furnizeze zilnic sau periodic informaţii detaliate, aşa cum se va întâmpla pe viitor.