Cea mai recenta editie a studiului ROADS („Romanian Online Advertising Study") realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers Romania arata ca valoarea totala a pietei de publicitate online in Romania a fost in 2009 de 65.191.801 lei (15,4 milioane de euro la cursul mediu din 2009).
Raportat la 2008, publicitatea online a inregistrat o scadere de 10%, cel mai putin comparativ cu celelalte medii si cu intreaga piata de publicitate. Editia pe al doilea semestru a studiului ROADS arata ca piata de publicitate online si-a revenit pe finalul anului 2009, iar in 2010 ne putem astepta chiar la o crestere, adica la depasirea totalului pe anul trecut, a declarat Cristian Petriceanu, presedinte al IAB Romania.
Optimism privind evolutia afacerilor
Dupa primul trimestru parerile sunt impartite in privinta evolutiei pietei de publicitate online. Oficialii Intact Interactive declara ca se observa o usoara crestere fata de aceeasi perioada din 2009. Pentru acest an reprezentantii Intact Interactive cred ca piata publicitatii online va creste cu 15% fata de nivelul inregistrat in 2009.
Ceva mai optimisti sunt reprezentantii companiilor Httpool si AdEvolution. Laurentiu Pop considera ca piata de publicitate online va ajunge la 30 de milioane de euro in 2010, suma care include bugetele de display, de performance pe retelele de site-uri din Romania, de publicitate contextuala si predictiv comportamentala. Aceeasi suma este indicata si de Val Voicu pentru anul acesta.
Tot articolul, in Financiarul
In pofida recesiunii, top managerii nu lasa din pretentiile salariale... Evaziune fiscala de 5 miliarde de euro...