Programul de stimulare a innoirii parcului auto national 2010 a dezghetat industria auto si a „eliberat" bugetele de publicitate ale importatorilor si producatorilor de autoturisme. Lansat in februarie, noul program „Rabla" 2010 a readus pe micile ecrane reclamele si ofertele reprezentantelor auto. Astfel, in primele doua luni ale acestui an, importatorii auto au majorat bugetele nete de publicitate pe TV cu pana la 30% fata de aceeasi perioada din 2009, potrivit estimarilor companiei Media Hub.
Cei mai activi jucatori in primele doua luni ale acestui an au fost Dacia, Citroen si Opel. Daca importatorii investeau in primele doua luni ale anului trecut aproximativ 1,5 milioane de euro net in reclamele televizate, in aceeasi perioada a anului bugetele lor au crescut la aproximativ doua milioane de euro net, potrivit datelor Media Hub.
Producatorul de la Mioveni a fost in 2009 cel mai prezent pe micile ecrane, fiind pe primul loc la investitiile in reclamele TV dintre marcile auto. Dacia a „decontat" catre televiziuni aproximativ sase milioane de euro net in 2009. Pe locul urmator in clasamentul advertiserilor auto s-a clasat Citroen, care a investit 2,5 milioane de euro.
Podiumul a fost completat de Porsche Romania, importatorul mai multor marci, printre care Volkswagen, Skoda si Seat, care a alocat pentru reclamele auto aproximativ doua milioane de euro. In topul investitorilor in reclamele auto s-a mai regasit in 2009 Ford, cu aproape 1,5 milioane de euro, iar AutoItalia, importatorul marcilor Fiat, Alfa Romeo sau Maserati, a investit in spoturile TV aproximativ un milion de euro, potrivit datelor Media Hub.
Comunicarea auto a intrat in „marsarier" in 2009
Per ansamblu, piata auto din Romania a inregistrat, anul trecut, o scadere de peste 50% fata de anul 2008, iar publicitatea aferenta a urmarit indeaproape piata.
In 2009, volumul total de publicitate alocat de importatori pe reclamele TV a fost de aproximativ 18 milioane de euro, in scadere cu aproape 50% fata de 2008, potrivit estimarilor Media Hub.
Brandul autohton Dacia a fost singurul jucator din topul advertiserilor auto care si-a pastrat in 2009 bugetul de comunicare la un nivel comparabil cu cel din 2008. De altfel, Eduard Croitoru, seful Departamentului de publicitate Dacia, declara la sfarsitul lunii august ca Dacia are o comunicare constanta si permanenta.
Pentru anul acesta, Eduard Croitoru declara ca nu vor fi schimbari majore fata de 2009, semn ca bugetul alocat comunicarii se va mentine cel putin la nivelul anului trecut. Princi¬palul mijloc de comunicare pentru Dacia si in general pentru juca¬torii auto este televiziunea.
Tot articolul, in Financiarul
FMI, intre doctor si nutritionist... Curs valutar: Euro creste iar fata de leu...