Live acumiUmor
Prime Time 20:00iUmor

Video ,,Dacă n-ai căldură, du-te la mă-ta acasă!''Se întâmplă în România! Elevi jigniți de personalul unei școli pentru că s-au plâns de lipsa căldurii în școli!

Elevii de la clasa a VII-a B de la Şcoala gimnazială „Gheorge Bibescu“ din Craiova au avut o primire mai puţin călduroasă la începerea cursurilor. Caloriferele de la una din clase nu funcţionau şi elevii s-au mutat într-un laborator de biologie. Schimbarea nu a fost deloc pe placul administratoarei.

,,Du-te la mă-ta acasă! Chiar nu vă e ruşine! Să vă crească pretențiile într-o nesimțire, în condițiile în care voi nu păstrați nimic" au fost cuvintele pe care administratora unei școli le-a adresat elevilor în momentul când aceștia s-au plâns că este frig în clasă! Urmărește întreaga filmare:

Elevii Școlii gimnaziale ,,Gheorghe Bibescu'' din Craiova au avut parte de o revenire la școală în noul an mai puțin confortabilă, astfel aceștia au întâmpinat probleme cu frigul în clase. Din acest motiv, copiii împreună cu profesoara, au luat decizia de a se muta într-un laborator de biologie mai bine încălzit, hotărâre care i-a adus administratorei școlii nemulțumire. Deși revenise din perioada sărbătorilor de iarnă, femeia a devenit extrem de agresivă verbal, adresându-le elevilor niște cuvintre extrem de dure, de față cu profesoara de curs, ba chiar mai mult luându-i locul la discurs, fără măcar să ceară permisiunea.

La un moment dat, cu vocea ridicată, ajunge să strige: „Afară!“ Totul sub privirile unui cadru didactic care încearcă să intervină fără succes. Furia creşte, iar discuţiile continuă. Una dintre eleve spune că s-au mutat pentru că era frig în clasa lor, iar administratoarea continuă să ţipe şi să îi spună: „Du-te la mă-ta acasă, dacă e frig!“. Conducerea unităţii şcolare spune că a aflat de incident şi susţine că regretă comportamentul şi vocabularul administratoarei.

Totul s-a petrecut în timpul orei de limba şi literatura română, iar deşi erau cu profesorul în clasă, au făcut cunoştinţă cu furia administratoarei de patrimoniu care a ţinut să le ţină propria lecţie. Angajata unităţii şcolare, care are în gestiune patrimoniul şi în subordine femeile de serviciu, a intrat în clasă să le spună elevilor că nu merită să se mute, pentru că în clasa lor au făcut mizerie. Comportamentul ei a fost filmat de un elev şi trimis de părinţi pe adresa redacţiei. Din filmuleţe reiese că nemulţumirea administratoarei este legată de faptul că elevii au vopsit băncile şi au făcut mici desene care să schimbe aspectul clasei. „Da’ nu vă e puţin ruşine, aşa? Adică v-au crescut pretenţiile, dar ca să păstrăm, nu păstrăm nimic!“, asta a spus administratoarea când a intrat în clasa elevilor.

Câţiva copii au rămas în picioare, cu intenţia de a saluta, dar a ţinut să-i aşeze. „Stai, fată, jos! Stai jos că te văzui! Stai jos! Stai mă şi tu jos, acolo!“. După ce i-a văzut în bănci, administratoarea a continuat: „Chiar nu vă e ruşine să vă crească pretenţiile într-o nesimţire, în condiţiile în care voi nu păstraţi nimic?! Aţi făcut clasa aia… E deplorabilă! E mizeră! Mizeră! Aţi vopsit bănci, aţi făcut… Dar să puneţi mâna să plătiţi tot mobilierul care e acolo şi pe urmă să veniţi să vă mutaţi, aici, în curăţenie! Da? Ne facem bagajele şi plecăm la loc în clasă! Până nu vine doamna dirigintă nu intră nimeni aici! Aici s-a muncit, s-a vopsit, s-a zugrăvit, s-a făcut după cum vedeţi. La fel cum a fost şi în clasa voastră, zugrăvită, aranjată, mobilier bun, şi aţi distrus tot. Afară!“, ajunge să strige administratoarea. Copiii dau să se ridice, dar mai rămân, totuşi, în bănci. Şi lecţia administratoarei continuă cu aceleaşi reproşuri la adresa clasei pe care o au elevii, la băncile vopsite şi la pereţi. Mobilierul clasei este vopsit cu portocaliu şi verde, iar pereţii au câteva floricele cu vopsea. Totul a fost făcut de elevi, cu profesorul de educaţie plastică, pentru că băncile erau foarte vechi şi pentru a schimba înfăţişarea clasei. Numai că administratoarei nu i-a plăcut nimic.

„Veniră să se instaleze la laboratorul de biologie. Nu! Acolo s-a muncit. Intraţi decât în ora de biologie. Da? Că asta v-am spus de la început! A fost mizerie. Aia de acolo, perdeaua, aţi rupt-o! Staţi aşa că nu vă mai pun nimic! Da? Alţi copii, care sunt la ţară şi trăiesc cu sobe şi cu foc şi cu fum, învaţă, iar voi – zero. Să nu vă mai prind că vă mişcaţi de aici, iar când plecaţi din această şcoală îmi văruiţi ce aţi făcut, mizeriile, îmi aduceţi băncile care au fost, nu pe care le-aţi vopsit voi, da? Toată şcoala asta are mobilier cum l-a găsit, numai voi v-aţi bătut joc şi de mobilier, şi de pereţi, şi de tot, asbolut tot! Ruşine să vă fie! Am zis că sunteţi… Până la urmă, o să vă reveniţi, că sunteţi copii, că să vă mai acceptăm, dar gata!“, continuă administratoarea. Copiii nici nu se aud, stau nemişcaţi în bănci.

Profesoara a încercat să intervină, dar fără succes

Profesoara care era la clasă încearcă să intervină şi să o calmeze pe administratoare, spunând că elevii nu au avut intenţie rea când au vopsit băncile. „Nu fiţi supărată. Totuşi, intenţia lor nu cred că a fost rea“, încearcă să explice cadrul didactic. Vocea profesoarei nu se mai aude întrucât administratoarea îşi iese mai rău din fire, bate cu mâinile în uşa clasei şi strigă: „Uitaţi-vă, uşă nouă, cum arată!“. Cadrul didactic continuă să spună că intenţia elevilor nu a fost rea, că au vrut să facă ceva frumos. Numai că administratoarea continuă momentul furios şi smulge bucăţi din întrerupătoarele de la laboratorul de biologie: „Uitaţi-vă ce întrerupătoare! Uitaţi-vă întrerpătoare, dacă merită copiii ăştia?! Ce au căutat să mânjească întrerupătoarele?“. În toată această scenă de furie, o elevă prinde curaj şi intervine: „Scuzaţi-ne, dar noi nu ne-am atins de întrerupătoare“. Administratoarea se îndreaptă cu tonul ridicat şi vocea gâtuită de atâta ţipat spre elevă. „Dar cine le-a făcut, eu?“. Minora continuă cu explicaţia: „Şi credeţi-mă că şi cu băncile, şi cu pereţii, cu tot, nu am făcut ca să le stricăm sau ceva. Din contră“. Administratoarea o ţine pe a ei: „Foarte rău! Nu. Care din contră? Care, mai arată-mi mie o clasă care arată ca a voastră?“. Eleva insită şi întreabă: „Da’ ce au, că nu înţeleg?“. Angajata şcolii nu se lasă şi vrea să îi trimită în clasă: „Păi ce? Dacă e frumos şi elegant, ce căutaţi să vă mutaţi?“. Motivaţia simplă a elevilor îi vine replică: „Păi, doamnă, dacă aici e frig!“. Nici de această dată, replica acidă a administratoarei nu întârzie să apară: „Ia uite, fată, du-te la mă-ta acasă dacă e frig!“. Este ultima replică, după care administratoarea pleacă din clasă şi lasă profesoara care era la oră să îşi continue activitatea, pe care i-a întrerupt-o.

Sursă:gazetadesud.ro

Recomandari