"Echipajul nu avea dreptul sa decoleze fara sa verifice previziunile meteorologice si conditiile meteo curente de pe aeroportul de destinatie", a declarat Marian Nowotnik, fost pilot al companiei LOT Polish Airlines. El nu crede ca echipajul nu a avut documentele privind conditiile meteo si afirma ca la prabusirea avionului au concurat mai multi factori in afara de vremea nefavorabila, intre care intarzierea, necunoasterea suficienta a limbii ruse de pilotii polonezi si faptul ca rusii de la controlul traficului aerian nu au interzis ferm aterizarea aeronavei presedintelui polonez, ci doar le-au sugerat pilotilor sa nu aterizeze.
Insa amanuntul cel mai important al anchetei, in opinia lui Nowotnik, este faptul ca asupra echipajului avionului pasagerii au exercitat presiuni ca avionul sa aterizeze cu orice pret, potrivit datelor din cutiile negre ale avionului.
La randul lor, anchetatorii polonezi au afirmat ca nu exclud nici o varianta a cauzelor catastrofei.
"Nu putem exclude nici una dintre cele patru ipoteze, nici cea a unui atentat", a declarat Zbigniew Rzepa, purtatorul de cuvant al Parchetului Militar polonez.
Pana acum au fost formulate patru ipoteze: defectiunea avionului, erori umane de ambele parti, organizarea zborului si presiunile tertilor asupra pilotilor, ipoteza ce include si un eventual act terorist, Rzepa excluzand insa ca ar fi fost comis cu "exploziv conventional".
In catastrofa de la Smolensk au murit presedintele Poloniei, Lech Kaczynski, sotia sa, Maria si 96 de reprezentanti ai elitei tarii.
Sursa: Jurnalul National
Ungaria taxeaza bancile si asigurarile. FMI si UE nu sunt de acord... Litoralul bulgaresc a ramas pe intuneric...