Un meteorit vechi de 4,5 miliarde de ani a fost găsit în curtea unui german

O bucată dintr-un meteorit vechi de 4,5 miliarde de ani, a fost găsită în curtea unui bărbat din Germania. Roca este foarte rară, provenind de la începuturile formării sistemului solar, iar originea ei a fost confirmată de oamenii de știință.

meteorit

radioluna.rs

Roca nu este deloc obișnuită pentru că astfel de meteoriţi, din clasa „condrit carbonat”, reprezintă doar 3% din totalul celor descoperiţi pe Pământ. Obiectul conţine substanţe care ar fi putut să existe în Sistemul Solar în urmă cu 4,5 miliarde de ani, aceleaşi conţinute de planetezimalele care ar fi format şi adus apa pe planeta noastră, explică geologii, conform Digi24.

În anul 2019,pe data de 12 septembrie, peste 500 de oameni din Olanda, Germania, Belgia, Danemarca şi Marea Britanie au raportat apariția unui meteorit luminând cerul.

O "surpriză" de milioane de dolari, descoperită în curtea unui fermier: „Am fost sărac și nu știam ce comoară am în curte.”

În ziua următoare, Erik Due-Hansen din Flensburg, Germania, a găsit în curtea casei sale o rocă neagră, de doar 24,5 grame, care a fost dusă la Institutul de planetologie al Universităţii Münster, unde a fost analizată, iar cercetătorii au stabilit că face parte dintr-o clasă rară de meteoriţi, „condrit carbonat”, ce datează de la începuturile Sistemului nostru Solar, potrivit phys.org.

Astfel de meteoriţi reprezintă doar 3% din totalul celor căzuţi pe Pământ şi sunt extrem de importanţi pentru că ei conţin informaţii despre compuşii care ar fi putut să existe în Sistemul Solar în urmă cu 4,5 miliarde de ani și de aceea descoperirea este considerată foarte importantă, scrie sursa.

Machiaje de Halloween. Cum să te deghizezi la tine acasă
Halloweenul a prins din ce în ce mai multă popularitate la noi în țară. Deși este o...
Zodii norocoase în ziua de 21 octombrie 2021. 3 nativi care se vor bucura de reușite
Astrele vin cu multe vești bune pentru cele trei zodii norocoase în ziua de 21 octombrie 2021....
Parteneri
Tartă cu dovleac copt și nuci. Desertul parfumat al toamnei
Unul dintre cele mai simple, delicioase și aromate deserturi de toamnă este rețeta de tartă cu dovleac copt și nuci. Crusta crocantă din aluat fraged umplută cu o cremă de dovleac copt și un decor frumos din nuci cu semințe de dovleac, transformă acest desert într-un spectacol de toamnă minunat.
Catine.ro