Un meteorit vechi de 4,5 miliarde de ani a fost găsit în curtea unui german

O bucată dintr-un meteorit vechi de 4,5 miliarde de ani, a fost găsită în curtea unui bărbat din Germania. Roca este foarte rară, provenind de la începuturile formării sistemului solar, iar originea ei a fost confirmată de oamenii de știință.

Un meteorit vechi de 4,5 miliarde de ani a fost găsit în curtea unui german
meteorit | radioluna.rs

Roca nu este deloc obișnuită pentru că astfel de meteoriţi, din clasa „condrit carbonat”, reprezintă doar 3% din totalul celor descoperiţi pe Pământ. Obiectul conţine substanţe care ar fi putut să existe în Sistemul Solar în urmă cu 4,5 miliarde de ani, aceleaşi conţinute de planetezimalele care ar fi format şi adus apa pe planeta noastră, explică geologii, conform Digi24.

În anul 2019,pe data de 12 septembrie, peste 500 de oameni din Olanda, Germania, Belgia, Danemarca şi Marea Britanie au raportat apariția unui meteorit luminând cerul.

O "surpriză" de milioane de dolari, descoperită în curtea unui fermier: „Am fost sărac și nu știam ce comoară am în curte.”

În ziua următoare, Erik Due-Hansen din Flensburg, Germania, a găsit în curtea casei sale o rocă neagră, de doar 24,5 grame, care a fost dusă la Institutul de planetologie al Universităţii Münster, unde a fost analizată, iar cercetătorii au stabilit că face parte dintr-o clasă rară de meteoriţi, „condrit carbonat”, ce datează de la începuturile Sistemului nostru Solar, potrivit phys.org.

Astfel de meteoriţi reprezintă doar 3% din totalul celor căzuţi pe Pământ şi sunt extrem de importanţi pentru că ei conţin informaţii despre compuşii care ar fi putut să existe în Sistemul Solar în urmă cu 4,5 miliarde de ani și de aceea descoperirea este considerată foarte importantă, scrie sursa.

Doi oameni au murit după ce un tren expres care circula de la Sydney spre Melbourne a deraiat... Autorii furtului monedei de aur cu efigia reginei Elizabeth a II-a din Muzeul Bode, condamnaţi la închisoare...