- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Astăzi, se împlineşte un an de la tragedia în care au murit 150 de oameni care plecaseră de la Barcelona la Dusseldorf
Pe aeroporturile de la Barcelona şi Dusseldorf se vor dezveli plăci comemorative. Iar la Marsilia va avea loc o ceremonie privată pentru rudele victimelor.
Un avion al unei linii aeriene germane, care avea la bord cetăţeni germani, spanioli, turci, belgieni şi israelieni s-a prăbuşit pe culmile Alpilor din sudul Franţei. Avionul plecase din Barcelona, Spania, unde multe dintre victime fuseseră pentru o minivacanţă şi se întorceau acasă.
CITEŞTE ŞI VESTE BOMBĂ! Andreas Lubitz, copilotul care a omorât 150 de oameni, era ROMÂN! Detalii TULBURĂTOARE
Copilotul Germanwings căutase pe internet, cu o zi înainte de tragedia din Alpi, metode de sinucidere şi informații despre siguranța ușii de la cabina piloților.
Andreas Lubitz, copilotul care a prăbuşit intenţionat avionul Germanwings în Alpii francezi, mai efectuase o manevră de coborâre neprogramată cu câteva ore înainte de producerea tragediei, în timpul cursei DUS de la Dusseldorf la Barcelona.
Lubitz a suferit o depresie severă în trecut, iar datele de pe calculatorul său de acasă arată că a căutat pe Internet modalităţi de sinucidere, în zilele anterioare prăbuşirii avionului. Procurorii au descoperit de asemenea la domiciliul său adeverinţe medicale rupte care arătau că avea probleme de sănătate şi nu ar fi trebuit să piloteze avionul în ziua tragediei.
Sute de fragmente greu de identificat, răspândite pe versanţii Alpilor la 2.000 de metri altitudine, sunt tot ce a mai rămas din aeronavă şi din pasagerii săi. Declaraţiile celor care au ajuns primii la locul tragediei au rămas cu imagini care nu se vor şterge niciodată.
„Acolo, sus, totul e bucăţele: avionul, cadavrele. Este oribil. Nu am putut repera decât vreo 15 rămăşiţe pe care le putem califica drept cadavre. Ai impresia că toţi ceilalţi pasageri s-au volatilizat. Ce m-a impresionat cel mai rău este un penar de copil, deschis, din care se vede un creion roz, rupt în două. M-am gândit la familia mea”, a declarat Bernard Develey, specialist în intervenţii în locuri periculoase.
„Am intervenit deja la multe accidente mortale, dar acesta este prea înfricoşător. Ai o senzaţie de sfârşitul lumii”, spunea atunci medicul francez.
Imaginile, care surprind ultimele secunde ale zborului 4U9525, au fost filmate cu un telefon mobil. Aparatul a fost descoperit de cineva din cadrul anchetei, la locul accidentului.
Spre final se aud urlete din ce în ce mai puternice. Apoi linişte totală.
Înregistrarea audio confirmă înregistrările de zbor recuperate din cutia neagră a avionului:
10.27: Avionul prăbușit în Franța a atins altitudinea de croazieră (aproximativ 11.600 de metri), pilotul îi cere lui Lubitz să se pregătească de aterizare la Düsseldorf. Acesta rosteşte câteva cuvinte: "Sper", "Vom vedea". Apoi, copilotul îi spune comandantului că poate "acum" să meargă la toaletă. Trec două minute şi pilotul îi confirmă copilotului că poate "prelua comanda". Se aude zgomotul unui scaun, o uşă care se închide: comandantul a ieşit din cockpit pentru a se duce la toaletă. Andreas Lubitz este singur la comanda avionului.
10.29: Avionul prăbușit în Franța începe să coboare.
10.32: Controlorii aerieni francezi încearcă să contacteze aparatul, în zadar. În avion, aproape în acelaşi timp, sună o alarmă. Curând după aceea, se aude o "izbitură", ca şi cum cineva încerca să intre în cabina de pilotaj, scrie Bild. Apoi vocea pilotului: "Pentru numele lui Dumnezeu, deschide uşa". Lubitz s-a blocat în cockpit, singur la comandă. În avion, pasagerii încep să ţipe, notează ziarul.
10.35: Se aud noi lovituri, cu ceva "de metal, în uşa cabinei de pilotaj", pe care pilotul avionului prăbușit în Franța încearcă în mod clar să o deschidă cu un topor. Apoi, 90 de secunde mai târziu, o nouă alarmă, în timp ce aparatul este la 5.000 de metri altitudine. Comandantul strigă: "Deschide naibii uşa!"
10.38: Se aude respiraţia copilotului, singur în cabina de pilotaj.
10.40: Airbusul se loveşte de un munte, se aud urletele pasagerilor. Acestea sunt ultimele sunete înregistrate, scrie Bild.