- Liga Națiunilor: România vs. Kosovo se vede vineri, 15 noiembrie, de la 21:45, pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Povestea Gării de Nord începe pe 10 septembrie 1868, când a fost aşezată prima piatră la temelia construcţiei, sub atenta supraveghere a lui Carol I.
Cum s-a ajuns aici? Pe Calea Târgoviştei, numită Calea Griviţei din 1878, se afla un teren, proprietatea boierului Dinicu Golescu. Pământul i-a fost dat ca zestre nepoatei sale, Zoe Racoviţă, căsătorită cu Effigham Grant (nume ce-l va purta viitorul pod). Cum se leagă totul... Când locul a fost scos la vânzare, statul român a cumpărat o bună parte din el, în vederea construirii unei gări. Aşa au început lucrările la Gara Târgoviştei, căci aşa s-a numit la început.
În septembrie 1872, după patru ani de osteneală, construcţia a fost gata. Inaugurarea a fost plină de fast, pentru că era mândria Bucureştiului. Atunci au fost date în folosinţă liniile ferate Piteşti — Bucureşti — Buzău şi Galaţi — Tecuci — Roman, cu o lungime de peste 600 km şi 39 de staţii.
La 16 ani după ce a văzut lumina zilei, clădirea şi-a schimbat denumirea în Gara de Nord, aşa cum o ştie toată lumea în prezent. Devenea unul dintre cele mai aglomerate locuri din Bucureşti. În 1930, înfăţişarea avea să i se schimbe iar. Iscusitul inginer I. Bălăceanu a coordonat lucrările de modernizare a gării. Sute de oameni au muncit pentru ca totul să iasă ca la carte. Clopotul vechi de pe peron a fost înlocuit cu difuzoare. Gara de Nord prindea viaţă...
În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, bombardamentele intense afectează clădirea istorică, dar rezistă. Rămâne în picioare. Nici măcar Nicolae Ceauşescu nu a putut să o doboare. Plănuia să o demoleze în 1992, pentru a construi una la marginea oraşului, dar n-a mai apucat...
De atunci, totul a rămas la fel. În prezent, peste 200 de trenuri sosesc şi pleacă de aici în fiecare zi. O vorbă veche spune că cele mai sincere declaraţii de dragoste se fac pe peron, lângă tren, înainte de plecare... Aşa să fie?
E interesant de ştiut că prima cale ferată publică din lume a fost inaugurată în 1825 și a funcționat până în 1827. Avea 53 km și făcea legătura între Stockton şi Darlington (Marea Britanie). Primul tren de călători din lume este pus în funcțiune pe 16 noiembrie 1830, între Liverpool și Manchester, unde este inaugurată şi prima gară din lume.
ŞOCANT! Asta se întâmplă când VENINUL unui ŞARPE intră în contact cu SÂNGELE... S-a prefăcut că este polițist timp de 20 de ani: Ce a urmat l-a băgat direct după gratii!...