- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Unul dintre cele mai tari logo din lume, cel al companiei ”Columbia Pictures”, a fost tras în 1992, în timpul unei pauze de masă. Jenny Joseph era prietenă cu Kathy Andreson, fotograful ce avea să o imortalizeze, și a propus-o specialistului care trebuia să gândească noua imagine. Ședința foto a durat patru ore. ”De unde era să știu că voi deveni faimoasă?”, a declarat, în 2012, Jenny Joseph
În 1918, frații Harry și Jack Cohn, dimpreună cu prietenul lor, Joel Brandt, pun bazele companiei ”CBC Film Sales Corporation”, specializată în producția de filme. Ca o scurtă comparație, pentru a înțelege unde ne situăm, în România, până atunci, se realizaseră 25 de pelicule. Continuăm. La început, se merge pe bugete mici, treaba scârțâie. În 1924, băieții decid o rebranduire și așa apare ”Columbia Pictures”, societate ce avea să se afirme ca una dintre cele mai mari și mai cunoscute producătoare de filme din lume.
”Filmul” realizat de Kathy Anderson, în 1992, la ședința foto cu Jenny Joseph
La început, logo-ul e simplu. Vorbim despre COLUMBIA, numele poetic al Americii și personificarea feminină a SUA. În 1924, ”Columbia Pictures” prezintă ca simbol o femeie din Roma Antică, soldat, cu un scut în mâna stângă și un spic de grâu în dreapta. În 1928, imaginea este modificată cu cea a unei femei înfășurate într-un steag, cu o torță în mână. Actrița Evelyn Venable este de acord să-și împrumute imaginea. E cunoscută pentru faptul că a fost vocea ”Zânei Albastre” din faimosul ”Pinocchio” al lui Walt Disney.
Anii trec. Ajungem în 1992. Peter Guber îi angajează pe Scott Mednick și al său ”The Mednick Group” să se ocupe de noua imagine ”Columbia Pictures”, acum parte a ”Sony Pictures”. Mednick știe un artist priceput din New Orleans, Michael Deas, adus să-i...aducă logo-ului un look cât mai clasic. Fotograf urmează să fie Kathy Anderson care, la rândul ei, o știe pe Jenny Joseph, artist grafic pentru ”The Times-Picayune”. Fata n-a fost, în viața ei, model, dar Kathy o ”momește”. Că nu e vorba despre ceva greu, că pozele vor fi trase doar în pauza de masă...Jenny acceptă.
Pauza de masă se transformă în...patru ore de ședință foto. ”Înclinația mea către luminile moi, liniștite, a fost excelentă. Jenny a reprezentat modelul perfect, iar restul este...istorie!”, avea să declare fotograful. În 1993, logo-oul apare, efectiv, la începutul filmelor, iar Jenny Joseph începe să fie cunoscută în întreaga lume. ”Am avut ceva ca o cutie pe care am stat și am ținut o mică lampă, cu un prelungitor, cu un bec la vedere, în mâna dreaptă. Niciodată nu am crezut că voi rezista 20 de ani pe ecrane, niciodată nu mi-am imaginat că voi face parte din muzeul filmului. De unde era să știu că voi deveni faimoasă?”