Antena Căutare

Michael Jordan zburând: fotografia de 1.000.000.000 de dolari. ”Mi-au dat pe ea 150 $. De unde naiba să știu că va valora atât?”

Jacobus ”Co” Rentmeester făcuse parte din lotul olimpic de canotaj al Olandei la Olimpiada de la Roman, din 1960. Emigrase, apoi, în SUA, devenise fotograf de marcă, ”acoperise” războiul din Vietnam. În 1984 - primul an al celebrului Michael Jordan în NBA - a tras câteva cadre cu sportivii americani care urmau să participe la JO de la Los Angeles. Una dintre imagini avea să devină faimoasă: ”Jumpman”, logoul prin care ”Nike” prezenta produsele marca ”Air” Jordan, era cumpărată pe nimic

Jacobus ”Co” Rentmeester făcuse parte din lotul olimpic de canotaj al Olandei la Olimpiada de la Roman, din 1960. Emigrase, apoi, în SUA, devenise fotograf de marcă, ”acoperise” războiul din Vietnam. În 1984 - primul an al celebrului Michael Jordan în NBA - a tras câteva cadre cu sportivii americani care urmau să participe la JO de la Los Angeles. Una dintre imagini devenea faimoasă: ”Jumpman”, logoul prin care ”Nike” prezenta produsele marca ”Air” Jordan, era cumpărată pe nimic

”Co” primise o comandă babană: urma să fotografieze câțiva sportivi americani pentru un catalog al ”olimpicilor” de la Los Angeles, 1984. Povestea o știți: URSS invadează Afghanistanul, SUA boicotează JO de la Moscova, din 1980, peste patru sezoane rușii fac la fel, dau comandă tuturor țărilor comuniste - minus România - să zică ”Pas!”, așa că olimpiada de pe pământ yankeu trebuie să iasă frumos. ”Co” e Jacobus Rentmeester, fost sportiv de performanță, caiacist, participant la JO de la Roma, în 1960, cu lotul olandez. A rămas în America, a terminat ”fotografia”, a ajuns în Vietnam, e dibaci cu camera.

Are un ”Hasselblad” cu care trage. Unul dintre subiecte e Michael Jordan. Un tip pe la 21 de anișori, debutant în sezonul acela în NBA, la Chicago. Debutant da' bun, selecționat în All-Star, selecționat în trupa olimpică (cea care avea să cucerească aurul). Jordan iubește camera, paratul foto îl iubește pe el. Pe stânga, rămurelele unui copac, firave. Pe dreapta soarele, alături un coș de baschet. ”Air” zboară, desface picioarele - tehnica de balet numită grand jete, miroase a slam dunk - iar ”Co” declanșează. Sunt două imagini, fotograful alege una. ”Nike” nu cade pe spate, spune că e promițătoare, dar nu aruncă decât 150 de dolari pe ea. Una sută cinci zeci de dolari pe imaginea ce avea să devină unul dintre cele mai reconoscibile logouri din istoria omenirii. Imaginea urcă pe coperta revistei ”LIFE”, place enorm. Abia atunci ”Nike” își dă seama că e ceva interesant, scoate , în martie 1985, 15.000 $ pentru drepturi temporare. ”Co” îi dă în judecată, vede că poza lui a devenit imaginea unuia dintre cele mai tari branduri de echipament sportiv, se lasă cu scandal. Dar olandezul pierde.

Astăzi, mulți consideră că acea imagine a schimbat radical fața marketingului sportiv. ”TIME” o include în cele mai 100 ”cool” imagini din toate timpurile (vezi, AICI, altă imagine simbol). Iar Michael Jordan adună - grației ei - a avere estimată, astăzi, la peste UN MILIARD de dolari.

Articolul continuă după reclamă

Credit foto: Jacobus ”Co” Rentmeester / ”Life” / ”Nike”

Acum 96 de ani, pe vremea asta, avea loc primul atentat cu bombă cu ceas din istoria României. Unde? Chiar în mijlocul B... VIRAL. Un om al străzi îi fascinează pe turiști! Și-a amenajat casa într-un pasaj subteran circulat! Jacuzzi, un living ...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 20 noiembrie 2024. Melania și Laurențiu au ajuns la suma de 500 de lei Miercuri, 20.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x