Descoperire care răstoarnă istoria omenirii! Nici Neil Armstrong nu a găsit așa ceva pe Lună! Chinezii sunt pe cale să afla secrete nemaipomenite despre Univers

Chinezii nu au suportat să stea deoparte și au implementat o misiune de explorare a părții întunecate a Lunii. Ceea ce au descoperit acolo poate schimba istoria întregii lumi!

Chinezii au lansat în decembrie, anul 2018 un satelit pentru a începe explorarea Lunii! În misiunea chineză Chang’e-4, roverul Yutu-2 a descoperit o substanţă de culoare neobişnuită, asemănătoare unui gel, în cadrul programului de explorare pe care încă îl desfăşoară pe faţa întunecată a Lunii.

Descoperirea inedită a fost făcută de un membru al echipei de control a misiunii care a observat pe imaginile primite de la camera principală un crater care conținea ceva deosebit de ceea ce văzuse până atunci! Materialul și culoarea l-au făcut să creadă că ceea ce i-a ieșit în cale este mai mult decât un simplu detaliu!

Oamenii de știință chinezi au oferit informații publiciului larg referitoare la consistența materialului și culoarea acestuia. Astfel, materialul pare a fi un gel vâscos cu o culoare neobișnuită contrastantă cu griul tern al regolitului din jur.

Regolitul este stratul pietros care acoperă suprafața Lunii format prin eroziune cosmică, fragmentarea rocilor datorită schimbărilor bruște de temperatură, ciocniri cu meteoriți sau alte procese fizice.

Live Science este de părere că această materie ar putea fi sticlă topită, rezultată în urma impactului cu un meteorit, dar cercetătorii nu se lasă împiedicați de speculațiile terțelor.

Roverul Yutu-2, care este lăsat în stare de hibernare în perioada amiezilor pe Lună, când instrumentele sale sensibile sunt expuse direct temperaturilor foarte mari şi radiaţiilor solare.

Misiunea Chang'e-4 a fost lansată la începutul lunii decembrie 2018, Yutu-2 aselenizând pe fața nevăzută a Lunii pe 3 ianuarie 2019. O zi lunară este echivalentă cu aproximativ 29 de zile și 12 ore pe Pământ. O zi selenară completă este formată din aproximativ două săptămâni terestre de lumină și două săptămâni terestre de întuneric.

Roverul Yutu-2 intră în hibernare timp de aproximativ șase zile terestre, atât cât durează amiaza pe Lună, pentru a se proteja de radiații și de temperaturile ridicate și apoi se va reactiva pe durata nopții pe Lună, adică în jurul datei de 5 septembrie pe Pământ.

Sute de urme de paşi de neanderthalieni datând de acum 80.000 de ani, descoperite pe o plajă normandă... Așa arată prietenia adevărată! Cum reacționează doi copilași, după ce au fost despărțiți câteva zile...