Urca si pe munti, mai ceva ca un 4x4 adevarat. Pe o strada normala nici n-are voie, legal, sa circule. Are un motor, un volan si patru roti. Restul, dotari optionale. La nevoie, se poate adauga un suport de topor.
Prima trascareta a fost asamblata de domnul Leonid - mecanic cu experienta - acum 17 ani. De nevoie. Pana acum, a facut peste 20.
Iar vecinii, atrasi de utilitatea hibridului, si-au construit propriile variante. Si le-au pus la treaba. Acum, comuna Stoenesti este "tara trascaretelor".
Spre deosebire de un cal, trascareta nu cere de mancare, decat atunci cand o scoti la drum. Cam 3 litri de motorina pe ora. Si nici constructia hibridului nu este chiar scumpa. E nevoie de o caroserie veche si piese auto de la masini scoase din uz. In total, o investitie de cel mult 3.000 de lei. Astfel ca, in Stoenesti, tandemul cal-caruta a devenit o raritate.
Si moda promite sa se extinda in toata tara. Cei care nu au timp si piese sa le construiasca singuri, le pot cumpara. Direct de pe Internet, unde au aparut primele anunturi de vanzare a trascaretelor. Preturile pleaca de la 1200 de euro.